30 ביולי 2013

קצרים: באזל - מכבי תל אביב


פרולוג – מכבי תל אביב חוזרת מבאזל עם ציון עובר. המחצית הראשונה הייתה מביכה אך המחצית השנייה תיקנה במעט את הרושם. תוצאה של אחד אפס בחוץ היא תוצאה שהייתי קונה עוד לפני המשחק, ובמיוחד אחריו. באזל הייתה עדיפה כמעט לאורך כל ה-90 דקות והייתה קרובה יותר לשער השני שלה, שהיה גומר את הסיפור.

ניצל את הבהלה של מכבי בחצי הראשון. ולנטין שטוקר (צילום:Sacha Grossenbacher, fcb.ch)


חצי הכוס הריקה  - ההלם במחצית הראשונה. היה נדמה שכל השבחים שהרעיף פאולו סוזה על באזל, בראיונות לפני המשחק, חלחלו היטב לשחקנים שהיו נראים מבוהלים בחצי הראשון. 


חצי הכוס המלאה – לאופטימיים שבינינו, לפני שנתיים מכבי תל אביב ניצחה בבלומפילד את פנאתנאיקוס שהייתה קבוצה עדיפה עליה 0:3 חלק. נכון שפנאתנאיקוס היא קבוצה פחות טובה מבאזל אך גם מכבי של אז, של איווניר, היא קבוצה חלשה יותר ממכבי של סוזה. במחצית השנייה ראינו שנקודת התורפה של באזל הוא החלק האחורי שהובך מספר פעמים, יחד עם הדחיפה מהקהל ואולי קצת עזרה מהלחות התל אביבית המשימה נראית אפשרית.


נקודה לשימור – טל בן חיים. הלקח הטקטי שסוזה צריך לקחת מהמשחק וליישם במשחק הבא הוא יתרון המהירות שהיה לטב"ח על המגן השמאלי של באזל, בהרנג ספארי. המהירות העדיפה של בן חיים הייתה אחד המקומות הבודדים בהם היה נראה שמכבי זוכה ליתרון כלשהו.


נקודה לשיפור – החילופים המוזרים. החילופים התמוהים של סוזה החלו כבר במשחק הביתי מול גיורי, כאשר הוציא את עומרי אלטמן והכניס את מאנה. הדבר גרם אז שזיו עבר לשחק כקשר שמאלי ולא נותר חלוץ טבעי אחד על המגרש (מיותר לציין שבדקות הללו מכבי ספגו את השער היחיד של ההונגרים). גם במשחק מול באזל סוזה לא " אכזב " והכניס את עומרי בן הרוש בתור קשר שמאל, תפקיד שלבן הרוש יצא לשחק אולי בנערים של נתניה. בן הרוש הוא מגן שמאלי או בלם, להציב אותו בעמדה זרה לו, במשחק הבכורה שלו, היא הזויה. גם אם הכוונה הייתה לשמור על התוצאה. לא ברורה לי הסיבה שערן זהבי, שהיה החלש במגרש (השחקן הכי חלש במכבי מפתיחת העונה) הוא החילוף האחרון. החילוף שלו במושיקו לוגסי היה צריך לקרות מוקדם יותר ולא בדקה ה -90, במיוחד שהרצון הוא לשמור על התוצאה.


יתרון טקטי. טל בן חיים (צילום: רפי ממן)


אפילוג – התוצאה הזו טובה למכבי ת"א יותר מלשווייצרים, לדעתי הסיכויים שיש למכבי לאחר המשחק אמש גבוהים יותר משהיו לפניו. עכשיו נראה את סלאח (מצויין) ואל נאני המצריים מבריזים מהגומלין.