18 ביולי 2013

ראשון ברגע האחרון



מהרגע שהסאגה עם אניימה החלה, ישאר או יעזוב, קמו קולות למנות את ברק לוי להיות שוער ראשון. הטענות הללו התבססו בצדק על היכולת הטובה שהפגין ברק לוי בעונה האחרונה כאשר החליף את אניימה כששהה באליפות אפריקה. הקולות הללו החלו להתגבר והגיעו לשיאם כאשר פאולו סוזה החליט כמעט ברגע האחרון להעניק לחואן פבלו את אפודת ההרכב במשחק הראשון מול גיורי, שבוע אחרי שנחת בקריית שלום. עוד דיבורים שצרמו לי טענו שהבאתו של השוער הספרדי הוותיק היא הבעת אי אמון בברק לוי – ההיפך הוא הנכון.

עשה קפיצת מדרגה בעונה החולפת. ברק לוי (צילום: דני מרון)


גילו המבוגר יחסית של חואן פבלו (כמעט 35) דווקא מראה שהצוות המקצועי כן מחזיק מברק, הבאת שוער כזה מראה שמכבי רוצה שוער מוכח, עם ניסיון, כאן ועכשיו ולא פעלה להביא שוער בן 25 שיתחרה עם ברק לוי במשך מספר שנים. למעשה ברק לוי יכול להרוויח מזה, כמו שהוא למד מאניימה הנהדר הוא יכול ללמוד דבר מה משוער שטעם את הטופ האירופי.


ראשית ,לפרוטוקול, אני מחזיק מאוד מברק לוי והוא הוכיח אשתקד שהוא כבר עשה קפיצת מדרגה משוער כישרוני שסומן כבר בנערים לשוער ליגה טוב, אך האם הוא יכול להיות שוער ראשון באלופת המדינה שמכוונת לשלב הבתים בליגת האלופות? לדעתי עדיין לא. 


שנית, נכון שברק לוי עשה את מחנה האימון עם הקבוצה (היה טוב) ואילו חואן פבלו הגיע רק מספר ימים לפני המשחק אך בכל זאת מדובר על שוער וותיק עם ניסיון של מספר שנים בליגה הספרדית הבכירה, לכן ההחלטה המקצועית של סוזה להרכיבו היא לגיטימית ביותר והתבררה כטובה. בנוסף, בניגוד לשחקן שדה שצריך זמן על מנת להכנס לכושר לשוער זה לוקח הרבה פחות זמן, גם תקשורת סבירה עם חוליית ההגנה אפשר להשיג בזמן קצר. לראיה, המשחק של חואן פבלו אמש והמשחק הראשון של אניימה בעונה הקודמת נגד נתניה בטוטו. 


ישנה תחושה שהתקשורת נוטה לגלות חוסר אמפתיה כלפי שחקנים זרים, לדעתי אם דודו אוואט שדומה ברמה ובניסיון לחואן פבלו היה מגיע באותו התזמון למכבי, אף אחד לא היה מרים גבה אם הוא היה פותח מול ההונגרים.

אם הוא היה פותח היו מרימים גבה? דוד אוואט (צילום:דני מרון)


מילה נוספת על חואן פאבלו, אמנם מדובר על המשחק ראשון וקשה להתרשם יותר מידי אבל שני דברים בלטו אמש במשחק. הראשון הוא שלחואן פבלו אין את משחק הרגל המפורסם של אניימה, האמת ל- 90% מהשוערים בעולם אין. השני, משחק הגובה שלו נראה טוב משל אניימה וסך הכול נראה שחסרונו של אניימה לא יורגש העונה במידה רבה.