24 ביולי 2013

אולי בפעם הבאה

גאל מרגוליס, אולי הכישרון הכי גדול שצמח במחלקת הנוער בשנים האחרונות מתקשה העונה למצוא את מקומו בסגל הקבוצה הבוגרת. אמנם מרגוליס רק בן 19 (עדיין גיל נוער) אך בעוד שבעונה הקודמת הוא כבר עשה את הקפצת המדרגה לקבוצה הבוגרת, העונה הוא מחוץ לתכניות של קרויף וסוזה ויושאל כנראה לאחת מקבוצות ליגת העל.

מרגוליס חוגג את השער היחיד שלו בעונה שעברה (צילום: walla)


מחסור באימונים

זו העונה השנייה ברציפות שמרגוליס לא מצליח לפתוח את העונה כפי שצריך כאשר את שני מחנות האימונים, באוסטריה ובעונה הקודמת בספרד, הוא פספס. בעונה אשתקד הייתה זו פציעה שהשאירה אותו בארץ והעונה זו האינפלציה בחלק ההתקפי. למרות שמרגוליס היה חלק בלתי נפרד מהקבוצה הבוגרת בעונה האחרונה כאשר שותף ב-13 משחקים (שער אחד) לעומת משחק אחד בנוער, העונה מסתמן שהמצב שונה, תוך כדי המחנה סוזה גיבש את סגנון המשחק, את הרוטציה, והפעם היחידה בה יכל סוזה להתרשם ממרגוליס הייתה רק במשחק האימון מול ראשון לציון.

מקצועי נטו

מרגוליס כשחקן בא לידי ביטוי כאשר הוא משחק כקיצוני, winger  בשפה המקצועית, בצד ימין או שמאל. על פי ריבוי שחקני ההתקפה העונה במכבי נראה שבכל צד, ימין או שמאל, ישנם שני שחקנים עדיפים עליו. נניח שפריצה ודאבור (ויצחקי) הם חלוצי השפיץ הרי שעל שני התפקידים הנותרים בצדדים מתחרים ארבעה שחקנים – דור מיכה, ברק יצחקי, טל בן חיים ועומרי אלטמן. ובכלל לא משנה איך הופכים זאת, ישנם שישה שחקנים על שלוש עמדות וכולם שחקנים עדיפים על מרגוליס כרגע.


עומס בחלק ההתקפי של הקבוצה. שישה שחקנים על שלוש עמדות


חבר ילדות

מה שנעל את האפשרות שמרגוליס יהיה חלק מהרוטציה העונה הוא הגעתו של עומרי אלטמן. למעשה אלטמן הוא שחקן ההתקפה האחרון שהגיע לקבוצה, ממש בסמיכות ליציאת הקבוצה למחנה האימון. כמו מרגוליס הוא משחק כשחקן אגף כאשר סוזה מעדיף אותו בצד שמאל של ההתקפה. לרוע מזלו של מרגוליס סוזה מאוד מחזיק מאלטמן ובצדק, הקשר הצעיר היה נהדר בשני המשחקים מול גיורי.
האבסורד הוא שמי שמכיר הכי טוב את מרגוליס בקבוצה הוא, אלטמן עצמו. שניהם מכירים עוד מקבוצות הילדים של המועדון. למעשה אולי עדיף כך, אם מביאים שחקן על חשבונו של גאל מרגוליס עדיף שזה יהיה שחקן בית כמוהו, חבר.


דחק את מרגוליס מהרוטציה. אלטמן (צילום: walla)



ידוע שמרגוליס הוא אחד השחקנים האהובים על אוהדי הקבוצה אך אין להם מה לדאוג, החלוץ חתום על חוזה של חמש שנים כך שהם יזכו ליהנות ממנו בעונות הבאות. נכון לעכשיו, הוא חייב לצאת לעונת התחשלות בקבוצה אחרת, קבוצה שתבטיח לו חולצת ההרכב גם אם מדובר על ליגה הלאומית.