10 בספט׳ 2013

לנגד עיניהם

יובילו את הנבחרת הצעירה של מיכאל ניס. דאבור ומיכה (באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

לנגד עיניהם של המאמן פאולו סוזה ועוזריו ויקטור סאנצ'ס ונאצ'ו טורינו הראו נציגי מכבי ת"א בנבחרת הצעירה, דור מיכה ומואנס דאבור תצוגת תכלית כמעט מושלמת. אמנם מדובר בנבחרת הצעירה של אזרבייג'אן החלשה יחסית, אך בכל זאת נתנו שני הצעירים חומר מחשבה לסוזה ועוזריו מחד, ומאידך הראו שהם יהיו אלו שינהיגו את הנבחרת הצעירה בקמפיין הקרוב תחת מיכאל ניס, בדומה לקודמיהם ניר ביטון ואייל גולסה.

דור מיכה

דור מיכה אם ירצה ואם לא הוא המנהיג החדש של הנבחרת הצעירה בעידן מיכאל ניס. השחקן המוכשר שקיבל תמיכה כמעט מכל כיוון כאשר לא הוזמן לסגל הצעירה של גיא לוזון הוא אחד השחקנים הבוגרים בנבחרת הזו (שנתון 92) וכבר הספיק לזכות באליפות ולרשום לא מעט הופעות אירופיות. היחסים בין מיכה למאמן סוזה עדיין נמצאים בשלב הגישושים. מצד אחד שני ניצחונות רשומים על שמו של מיכה כשנכנס מחליף – מול גיור בחוץ ומול בני יהודה ומצד שני סוזה עדיין מעדיף לפתוח עם טל בן חיים או עם עומרי אלטמן לפניו. דבר אחד כן בטוח, ברגע שמיכה מקבל את ההזדמנויות, במכבי ובנבחרת, הוא מוכיח שהוא ראוי להן.

מואנס דאבור

היכולת המצוינת של מואנס דאבור מול האזרים כלל לא מפתיעה, גם אם לא שיחק עוד באף משחק רשמי העונה. בקמפיין הקודם של הנבחרת הצעירה, תחת גיא לוזון הוא היה הכובש המצטיין של הנבחרת כששיחק בצוותא עם אור ברוך מבני יהודה. בגזרת המועדון, מואנס דאבור כבש לזכות מכבי  18 שערי ליגה ובישל שמונה בשנתיים האחרונות. על פניו כמות לא מרשימה במיוחד, אך אם בוחנים את הנתון הזה ביחס למספר דקות המשחק שלו המצב נראה אחרת. לדוגמה, בעונת 2011/12 דאבור כבש שמונה שערים ובישל שלושה  ב- 1,876 דקות משחק, כלומר דאבור היה אחראי לשער זכות (כבש או בישל) כל 1.90 משחקים (כמעט כל שני משחקים). בעונת 2012/13 הנתון הזה השתפר, 10 שערים וחמישה בישולים ב- 1,328 דקות (שיחק פחות בגלל פציעה), קרי שער או בישול כל 88 דקות. במילים אחרות, בכל משחק שדאבור שותף הוא היה אחראי על שער לזכות מכבי ת"א. לצורך ההשוואה, אייל גולסה שנחשב כישרון נוצץ יותר מדאבור תרם בעונת 2012/13 שני שערים ושני בישולים למכבי חיפה ב- 3,044 דקות. כלומר התרומה של גולסה הייתה כיבוש או בישול שער זכות כל תשעה משחקים.

דאבור נמצא כרגע במצב רגיש, קצת כמו גולסה במכבי חיפה. מכבי ת"א מצידה מעוניינת שמואנס דאבור, שנרכש על ידה מאחי נצרת בשנת 2010, יאריך את חוזהו שאמור לפוג בסוף העונה הנוכחית. מואנס דאבור מעוניין בחוזה גבוה יותר עם אופציה להשתחרר לחו"ל. כרגע שני הצדדים עושים שרירים אך בסופו של דבר נראה  שהעניין ייפתר. על אף התעניינות של מספר קבוצות בדאבור והתקשרות לעסקאות שונות בין מועדונים, ג'ורדי קרויף צוטט לא פעם שהוא כרגע אינו משחרר את החלוץ להשאלה או מכירה.

שיחק הרבה יותר מדאבור ותרם הרבה פחות. אייל גולסה (צילום: ראובן שוורץ)

להירגע , חברים

לאחר המשחק המצוין של הצמד מיכה את דאבור נשמעו קולות רבים שדרשו מייד את הצבת שניהם בהרכב של סוזה. לפרוטוקול אני מאוד מחזיק משני השחקנים הללו עוד שכיכבו בקבוצת הנוער אך לאנשים שמהרו כבר לשריין להם הרכב או להכתיר אותם לאבי נימני ואיציק זוהר של שנות ה-90 אני מציע להמתין. במכבי ת"א יש שלושה מקומות בחלק ההתקפי שעליהם מתחרים בין שישה לשבעה שחקנים. ביניהם ראדה פריצה, ברק יצחקי וטל בן חיים, שחקנים שכנראה לא נופלים מדאבור או מיכה. פרט לכך, יש לזכור שהעונה עוד בחיתוליה. מכבי ת"א שיחקה עד כה רק שישה משחקים רשמיים ובחמישה מהם שותף דור מיכה (154 דקות). אמנם מיכה שיחק יותר דקות בתקופה המקבילה בעונה שעברה (415 דקות), אך בכל זאת יש לזכור שהעונה ארבעה מתוך שישה משחקים היו במסגרת מוקדמות ליגת האלופות בעוד שבעונה שעברה לצורך ההשוואה, שניים מששת משחקי הליגה הראשונים במסגרת גביע הטוטו. בהקשרו של מואנס דאבור העניין הוא לא על רקע מקצועי אלא על רקע מאבקי הכוחות, כאמור, בין דאבור ונציגיו לבין מכבי ת"א.