2 בספט׳ 2013

קצרים: מכבי תל אביב - בני יהודה

משחק שוטף של הצהובים (באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א)
פרולוג –

0:1 קטן גדול. מכבי ת"א עברה בהצלחה את המכשול הראשון שלה בליגה. בני יהודה נחשבה בשנים האחרונות לכבשה השחורה של מכבי ת"א ובצדק. במשך 91 דקות ארוכות היא הגנה בקנאות על שערה ועל המוניטין שלה. 0:1 גדול בגלל שהתוצאה משקרת, מכבי ת"א נראתה נהדר, שיחקה שוטף והראתה עליונות בכל חלק של המגרש. במשחק הקודם מול עכו זה עבד 20 דקות, אתמול זה עבד 80 דקות, התקדמות מרשימה.

חצי הכוס המלאה –

נדמה שפאולו סוזה מצא את הרוטציה הנכונה באגף השמאלי של ההתקפה. גם מול עכו וגם מול בני יהודה ניתן לראות שמכבי ת"א פותחת את המשחק בלחץ כבד על יריבותיה, לפחות אלו שבליגה. טל בן חיים באגף השמאלי מתאים כמו כפפה ללחץ הזה, המהירות והכוח שלו יוצרים פאניקה ומהומות אצל היריבה. מול הפועל עכו זה תורגם לשער אחרי 45 שניות, מול בני יהודה זה עבד פחות למרות מחצית ראשונה נהדרת של טב"ח. לפי הרוטציה, במחצית השנייה נכנס דור מיכה, שחקן שונה בתכלית מטב"ח. הוא שחקן הרבה יותר מדויק, פועל פחות מאמוציות ומכריע משחקים. מגנה הימני של היריבה נאלץ להתמודד ולהתאים את עצמו לשני איומים שונים במשחק אחד.

לעומת זאת, האגף הימני בהתקפת הצהובים, זה של יצחקי ומרגוליס נראה פחות מרשים בשלב זה של העונה. מעניין יהיה לראות איך עומרי אלטמן, שהיה טוב בקמפיין האירופי עד כה, משתלב ברוטציה הזאת.

משלים את הרוטציה. דור מיכה (צילום: ברני ארדוב)


חצי הכוס הריקה –

התרומה של המגנים ייני ומאנה למשחק ההתקפה היא מזערית, כמעט אפסית. אמנם מאנה הספרדי הראה שיפור אך נראה שבתמונה הכללית יואב זיו עדיין עדיף עליו, במיוחד בכל מה שנוגע לתמיכה בהתקפה.

שימו לב -

שימו לב לשבועיים העמוסים שצפויים לקבוצה. אפועל ניקוסיה בית, מכבי חיפה חוץ, קרית שמונה בית, בורדו חוץ ואשדוד חוץ. לתשומת לב המודאגים מואנס דאבור, מושיקו לוגסי, דן אייבינדר עומרי בן הרוש ויואב זיו.

אפילוג -

כמה הפכפך הוא הכדורגל, ראדה פריצה שרבים כבר הספידו אותו, ענה בשער ניצחון חשוב. לא תמיד מבחינים בתרומה שלו למשחקה של מכבי, כמו שחברו לחוד בעונה שעברה אלירן עטר צוטט: " גם שפריצה לא כובש, הוא עובד בשביל אחרים". סימני העייפות ניכרים במשחקו וגם אתמול הוא לא היה בשיאו, אך אין עוד בארץ חלוץ שמחלק כדורים לאחרים ברמה כזו. ברצף המשחק של מכבי ת"א פריצה הוא מאין ה"ניקולה וויצ'יץ'" של הכדורגל, רכז גבוה. אמש הוא מסר עם הפס, עם העקב (מסירה מדהימה לזהבי בדקה השנייה) ועם הראש. ראדה פריצה, גם בכושרו הנוכחי הוא החלוץ הדומיננטי בליגה.

ניקולה וויצ'יץ' של הכדורגל. ראדה פריצה (צילום: עדי אבישי)