4 בינו׳ 2019

השותפה השקטה


להצלחה המדהימה של מכבי ת"א העונה יש אבות רבים. כמובן שמי שגורף את מירב המחמאות ובונה לעצמו מעמד של אליל הוא קואץ' איביץ'. אח"כ אלו הם השחקנים, המנכ"ל מנספורד, מורשת ג'ורדי קרויף ואפילו ה"פר פליי" שזוכה לקרדיט לא מבוטל. כולם הרוויחו ביושר את המחמאות אך יש צד שכמעט ולא הוזכר בהקשר הזה, לפחות לטעמי. בין אם זה בעקיפין, לקבוצת הבת בית"ר ת"א רמלה יש חלק לא מבוטל בהצלחה של קבוצת האם.
חלק משמעותי בפריחת שחקני הבית של מכבי ת"א
(צילום: עמוד הפייסבוק של בית"ר ת"א רמלה)

לבית"ר ת"א רמלה יש תרומה משמעותית בפריחה של שחקני הבית של הצהובים. למעשה, למעט דור פרץ, כל שחקני הבית שזוכים היום לכותרות המחמיאות (ובצדק) עשו קדנציה, בין אם קצרה יותר או פחות, בקבוצה הסימפטית מהלאומית.
דן גלזר ושחר פיבן היו מהשחקנים הבולטים בקבוצה מהלאומית בעונת 2016/17. עונה זו הייתה העונה הטובה ביותר של בית"ר ת"א רמלה, שבסיומה הקבוצה היתה רחוקה 3 נק' מעליית ליגה. באותה קבוצה מוכשרת שיחק גם רוסלן ברסקי – שחווה את עונת השיא שלו בקריירת הבוגרים שלו, וסדרה לו עונה לאחר מכן חוזה בליגה הבכירה (הפועל חיפה).
עונה קודם לכן (2015/16) היו אלה מתן חוזז (11 שע') ויונתן כהן (13 שע') שהציגו מספרים דו ספרתיים בעונת הבוגרים הראשונה שלהם.
אפילו עדן קארצב, שנמנה עם הסגל הרחב של איביץ' וטרם שותף בליגה העונה, הביא מספרים לא אופייניים בקדנציה קצרה אשתקד בבית"ר ת"א רמלה (ארבעה שערים ב- 12 משחקים). לא אופייניים כי מדובר בשחקן צעיר (18) "שנשלף" בינואר שעבר מקבוצת נוער, ולא נחשב כמבקיע מצטיין.

גם העונה, בזמן שמכבי ת"א נהנית מפריחת שחקני הבית שלה, בית"ר ת"א רמלה "מבשלת" את הדור הבא של שחקני מכבי. איילון אלמוג (שנתון 99), אחד מהכישרונות הגדולים שצמחו בשנים האחרונות בקרית שלום, עושה עונת בכורה נהדרת בקבוצת בוגרים ועומד כבר עם חמישה שערי ליגה לזכות בית"ר ת"א רמלה. תומר אלטמן ושי גולן תקעו יתד בקישור הרמלאי ונחשבים לשחקני הרכב, שניהם היו שותפים למשחק המחמיא בטרנר מול הפועל ב"ש.
תומר אלטמן (22) ואיילון אלמוג (11). בית"ר ת"א רמלה ממשיכה "לבשל" שחקנים נוספים
(צילום: עמוד הפייסבוק של בית"ר ת"א רמלה)