23 בנוב׳ 2018

חמש נקודות על עסקת ניקוליץ'



1.     על המגרש, אורוש ניקוליץ' יכול לשחק ולהביא את עצמו לידי ביטוי בכל עמדה בקישור הקדמי. כך עולה גם מהסטטיסטיקה שלו במדי דינמו מינסק, לפיה את רוב המשחקים והמספרים שלו הוא עושה כקשר אגף ימין (25 מש') או כקשר אמצע התקפי (22 משח') (תרשים בהמשך). למרות שהוא תופקד לא מעט באגף, ניקוליץ' הוא לא שחקן קו קלאסי. הוא לא מספיק מהיר והמשיכה שלו למרכז, בזכות רגל שמאל דומיננטית, בולטת מאוד. במובן הזה הוא מאוד מזכיר את עומר אצילי, כמעט תואם שלו, אבל רק כמעט. בניגוד לאצילי, יכולת הכיבוש של הסרבי היא לא תכונה בולטת אצלו ויעידו על כך 13 השערים בלבד ב- 71 המשחקים שלו בליגה במדי מינסק. לשם ההשוואה, עומר אצילי כבש במכבי ת"א מספר זהה של שערים בחצי כמות משחקים (14 שע' ב- 35 משח').

רזומה לא מרשים לעמדה שלא זקוקה לחיזוק. ניקוליץ'




2.     אפשר להסתכל על הרזומה והמספרים שלו כמו על מטבע בעל שני צדדים. מצד אחד 13 שערים בנוסף ל- 14 בישולים ב- 71 משחקים הם מספרים סבירים, אך רחוקים מלהרשים. בטח כשמדובר בשחקן התקפה ובליגה חלשה יחסית כמו הליגה הבלארוסית. מצד שני, הופעותיו בתחילת העונה במסגרת מוקדמות הליגה האירופית מרמזות על פוטנציאל גדול יותר. ההופעות הנהדרות מול DAC הסלובקית בסיבוב השני (שלושה שערים), ובעיקר בניצחון הביתי 1-4 מול זניט סנט פטרסבורג החזקה (שני שערים ובישול), מעודדות, ומראות על שחקן ששווה יותר מליגה הבלארוסית.
*הנתונים הם מהתקופה בדינמו מינסק
(מתוך פרופיל השחקן באתר טרנספרמארקט)


3.     איביץ' מכניס את עצמו לעמדה קצת לא נוחה. די ברור שניקוליץ' הוא מה שנקרא "שחקן של מאמן" - שחקן שאיביץ' ביקש להביא (ראו מקרה פאולו סוזה וניקולה מיטרוביץ'). נקודת הפתיחה הבעייתית משהו של ניקוליץ' - רזומה לא מרשים, לעמדה שלא זקוקה לחיזוק במיוחד תעמיד למבחן נוסף את הקרדיט המקצועי של איביץ' המאמן. הצלחה או כישלון של השחקן תרשם ישירות לזכותו או לחובתו של המאמן.

4.     הנפגעים הראשונים יהיו בוודאי השחקנים שכבר היום אינם זוכים למספר רב של דקות. יונתן כהן ומתן חוזז בעלי פרופיל דומה מידי לניקוליץ' – שחקני אגף ימין עם רגל שמאל דומיננטית, לבטח יושאלו בחלון העברות הקרוב, אולי כחלק מעסקת ירדן שועה. ניקוליץ' צפוי לנגוס בין היתר גם במעט הדקות שרוסלן ברסקי נלחם עבורם, מה שיחייב אותו לחפש דקות בעמדה אחורית יותר או כקשר 50:50. בהנחה שאיל גולסה, דור מיכה ועומר אצילי הם בגדר באנקר בהרכב או לפחות בעלי עדיפות (כנראה בצדק), השחקן שעומד בבעיה הגדולה הוא אבי ריקן שזכה ללא מעט דקות העונה אך לא הרשים. ריקן, שפתח העונה בארבעה משחקי ליגה ושותף בעוד חמישה, שיחק לרוב כמחליף של דור מיכה, כקשר ההתקפי החופשי באמצע. לצערו של ריקן, זו כנראה אחת מבין העמדות לה מיעדים את ניקוליץ'.

5.     ניקוליץ' מגיע למכבי ת"א לאחר שהוא מסיים חוזה בדינמו מינסק, משמע, ללא עלות מעבר. גם השכר שלו (300 אלף אירו לעונה עפ"י הפרסומים) הוא לא חריג ולא צפוי להכביד על התקציב. ברור שלסיום חוזהו בדינמו מינסק יש משקל משמעותי בהבאתו של הקשר, בטח בימים תחת עננת הפר פליי. בונוס נוסף מעסקה זולה שכזאת היא שהיא איננה מגבילה כלכלית את העסקה הבאה (חלוץ?).