12 ביולי 2019

בין דלמאו לקנדיל

ראיקוביץ', טיבי, דלמאו, דסה, דור אלו, נראה שבקיץ הזה כל מה שקשור בבניית הסגל לא הולך בצורה חלקה במכבי ת"א. "מכביפרו" חוזר ומביא נקודת מבט מעט שונה בכל הנוגע לסאגות האחרונות.  


1.     סאגת דלמאו אמנם נגמרה לפני כשבועיים אבל ההשלכות שלה עדיין משפיעות על התנהלות הקבוצה. במבט אחורה, ההרגשה היא שמכבי ת"א שימשה בעל כורחה כ"פיתיון". היא הראשונה שהייתה רצינית בעיניינו של החלוץ וכתוצאה מהסחבת במו"מ עם הראקלס, תג המחיר (2-3 מיליון יורו) של דלמאו נחשף. בנוסף, החלוץ עצמו לא הצניע את רצונו לעזוב את הראקלס, להתקדם מקצועית אבל בעיקר כלכלית. בשורה התחתונה, למרות שדלמאו רצה להגיע לקרית שלום, מכבי לא יכלה לשלם את הסכום אותו בקשה הקבוצה ההולנדית. קבוצות אחרות נחשפו גם הן למשחקי הכוח בין החלוץ לקבוצה, ידעו את תג המחיר, ומי שקפצה על ההזדמנות הייתה אוטרכט ההולנדית.


מכבי ביזבזה זמן יקר במקרה שלו. אדריאן דלמאו

מכבי ת"א ביזבזה זמן יקר בסחבת עם דלמאו. לא מופרח להניח שהתמהמהות זאת פגעה במו"מ עם חלוצים אחרים. בסופו של דבר מכבי לא הצליחה להנחית את החלוץ לו ייחלה לקראת מוקדמות ליגת האלופות. מסתמן שבסיבוב הקרוב היא תאלץ להתספק בשכטר, אופואדו ושויינפלד.



2.     סאגת אלי דסה על פרטיה, נלעסה ע"י התקשורת בכל דרך אפשרית. לכן, בחרתי שלא להתמקד שוב בפרטים אלא רק בהשלכות -  דסה הלך, דור אלו הגיע כגיבוי, ומי שנשאר כמגן הבכיר של איביץ' הוא מאור קנדיל. קנדיל הוכיח את עצמו כמגן ליגה טוב מאוד, גם בבני יהודה וגם בעונה האחרונה במכבי ת"א. יחד עם זאת, ישנם עדיין סימני שאלה לגביו.

ראשית, מה קנדיל שווה באירופה? היתרון המובהק של אלי דסה על מאור קנדיל, למרות שששניהם בני אותו גיל כמעט (קנדיל צעיר בשנה), הוא הניסיון הבינלאומי שלו על פני קנדיל. גם במסגרת קבוצתית וגם ברמת נבחרת. קנדיל, מלבד משחק - שניים בקמפיין מוקדמות ליגה אירופית עם בני יהודה, הוא חסר ניסיון כזה.

סימן השאלה נוסף הוא איך קנדיל יתמודד עם תואר "המגן הימני הבכיר" ? עונה שעברה קנדיל היה טוב בהזדמנויות שהוא קיבל אך עדיין היתה היררכיה ברורה -  כל עוד דסה כשיר, קנדיל הוא הגיבוי. מעתה, כשהוא מסומן כמגן הבכיר של האלופה, האחריות והציפיות ממנו הן אחרות.

יצליח להתמודד עם התואר החדש? מאור קנדיל
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)


עוד בקטנה:

·        מכבי ת"א לא נחשבה לקבוצה מהירה מידי. עזיבתם של איתן טיבי ואלי דסה בטח לא משפרת את המצב הזה.

·        מכבי נראית נורא עד עכשיו במשחקי האימון, יהיה מעניין כיצד יתייחס איביץ' למשחק "אלוף האלופים" מול בני יהודה -  המשחק הרישמי הראשון העונה. האם הוא יריץ את ההרכב החזק או ישמור על השחקנים כאשר המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות מתקיים שלושה ימים לאחר מכן.