31 באוק׳ 2013

פאולו, ניקולה, עומרי והקהל

1.      ניקולה מיטרוביץ'
דעתי על ניקולה מיטרוביץ' גובשה כבר מזמן, הרבה לפני ההופעות מול פרנקפורט וסכנין. כמו שלא התרגשתי מהמשחק החלש שלו בפרנפורט כך לא התלהבתי יתר על המידה ממשחקו מול סכנין על אף שהיה זה משחקו הטוב ביותר העונה. מיטרוביץ' הוא קשר אחורי טוב לליגה שלנו אך לא מהבולטים שנחתו פה. הוא מזכיר קצת בסגנונו את בראיין גרזצ'יץ' של ימי קריית שמונה אך בעל פוטנציאל גדול יותר לטעמי. הגעתו למכבי ת"א גרמה להרבה אנשים להרים גבה ובצדק. בעמדת הקשר אחורי היה כבר את גל אלברמן שפתח נפלא את העונה והצורך בחיזוק היה דווקא בעמדות אחרות, כמו עמדות המגנים. יש תמימות דעים שגל אלברמן שחקן טוב ממיטרוביץ' אך האחרון מביא איכויות שונות שגל אלברמן חסר בהן, כמו מסירות עומק ואיום על השער מרחוק.

מביא איכויות שונות מאלברמן. ניקולה מיטרוביץ' (צילום: ברני ארדוב)

2.      עומרי אלטמן
עומרי אלטמן הוא עדיין תעלומה מבחינתי. הוא התחיל את התקופה שלו במכבי בסערה, פתח בהרכב במוקדמות ליגת האלופות תוך שהוא משאיר בצד שחקנים בכירים ממנו כמו דור מיכה וטל בן חיים. בבכורה מול גיורי הוא שיחק טוב אך לא הצליח לשמר את היכולת הטובה שלו גם במשחקים הבאים. במחזור הליגה האחרון מול סכנין הוא שב להרכב לעמדה זרה לו, מעין מגן-קשר בצד ימין, שיחק 90 דקות אך היה חלש. לזכותו, אחת הסיבות שעיכבו את ההתפתחות של קשר הנבחרת הצעירה היתה גיוסו הטרי לצה"ל אך גם הקרדיט הזה יגמר מתישהו. מכבי ת"א ואוהדיה הרבים עדיין מחכים למשחק הפריצה של הכישרון מפולהאם.

עדיין מחכים לפריצה שלו. עומרי אלטמן מול בורדו (צילום: רויטרס)

3.      הקהל
לאורך העונה שעברה פרגנה התקשורת על השינוי המקצועי שנערך במכבי ת"א עם הגעת צוות האימון הזר אך במקביל נשמעו טענות מופרכות על ריחוק וחוסר תקשורת בין הקבוצה לקהל אוהדיה. במבט מפוכך,לאחר 40 אלף אוהדים בר"ג, שיא מועדון במכירת מנויים ואלף אוהדים שליוו את הקבוצה בפרנקפורט  ניתן לומר בוודאות שנתק כזה כלל לא קיים.

4.      פאולו סוזה
אני יכול להבין את האנשים שמתלוננים שמכבי הופכת את הליגה למשעממת, גם אני פה ושם מרגיש זאת. מי שמצליח לעשות  את המשחקים של מכבי ת"א לפחות משעממים הוא המאמן פאולו סוזה. הדוגמה הטרייה ביותר לכך הייתה מערך שלושת הבלמים מול סכנין, שאיתו פתח סוזה לראשונה העונה. גם העובדה שההרכב משתנה ממשחק למשחק מוסיף עניין. מערך שלושת הבלמים, כפי ששיחקה מכבי מספר פעמים העונה, יכול להיות יעיל מאוד מול רוב קבוצות הליגה אך גם טומן בחובו בעיה קטנה. אין במכבי שחקן אגף ימין שמתאים לשיטה הזו כמו מאנה, לדוגמה, שנראה כפתרון טוב בצד שמאל. אלטמן שנוסה בצד ימין מול סכנין הציג משחק חלש מה גם שזו לא העמדה שלו. אגב, מי שמתאים כמו כפפה לעמדה זו ולא נמצא בסגל הצהובים, הוא עוז ראלי מבני יהודה שהיה מחוזר על ידי מכבי ת"א.

אפילו פרימו מאוהב. פאולו סוזה (צילום: ברני ארדוב)

לאחר שבעה מחזורים אפשר כבר להגיד שפאולו סוזה הוא אחד המאמנים הטובים המרתקים ביותר שאימנו בארץ. הוא מביא ניהול משחק עם חשיבה מחוץ לקופסא, כזו שצריכים ללמד בקורסי המאמנים בארץ. די בלשמוע את משה פרימו, מי שהיה האויב המושבע של אוסקר וקרויף, משבח ללא הרף את פאולו סוזה  - יש גושפנקה טובה מזו?