26 באוק׳ 2013

קצרים: פרנקפורט - מכבי ת"א

פרולוג

ביום המפגש בין איינרכט פרנקפורט למכבי ת"א פרסמו שני אתרי אינטרנט בארץ כתבות מעמיקות על שני שחקני מכבי שצפויים היו לפתוח במשחק. ""One  פרסם כתבה על השוער חואן פבלו והאתר "Walla"  פרסם על ניקולה מיטרוביץ'. באופן מקרי או לא, שני השחקנים הללו היו הבולטים במכבי, לחיוב ולשלילה. השוער חואן פבלו נתן את המשחק הטוב ביותר שלו העונה, טוב יותר מכל ההופעות של אניימה בעונה שעברה  בעוד שניקולה מיטרוביץ', היה החלש ביותר במגרש עם שלל מסירות לא מדויקות.

טוב יותר מכל ההופעות של אניימה בעונה שעברה. חואן פבלו (צילום: אדריאן הרבשטיין)


לשימור

מאוד אהבתי את ניהול המשחק והאומץ של פאולו סוזה. למרות שהקבוצה הייתה בעשרה שחקנים החשיבה שלו הייתה התקפית (חבל שהוא לא עושה זאת יותר בליגה), אני מכיר הרבה מאמנים שבנחיתות מספרית היו חושבים רק איך להימנע מתבוסה. סוזה מצידו, לא פחד להכניס שלושה שחקנים צעירים שמעולם לא שחקו נגד שחקני בונדסליגה. המאמן הפורטוגלי יודע שדאבור, מרגוליס ואלטמן הם העתיד של מכבי ת"א וכדי לעשות את קפיצת המדרגה הם צריכים לטעום גם מהרמות האלה.

לשיפור

מפתיחת העונה האירופית שלה, מכבי ת"א יצאה לארבעה משחקי חוץ. בשני משחקים היא ניצחה (גיורי ובורדו) תוך הפגנת עליונות מפתיחת המשחק. בשני המשחקים הנוספים, מול קבוצות טובות יותר (באזל ופרנקפורט), מכבי חטפה פיק ברכיים והתקשתה להיכנס למשחק.

חצי הכוס הריקה

מכבי שילמה על חוסר הניסיון באירופה ועל כך ששחקנים מתקשים לעשות את הסוויץ' מהביצה המקומית לבימה האירופית. נגיעת היד הילדותית של טל בן חיים הייתה ההפך ממה שהראתה הקבוצה בניצחון מול בורדו והזכירה יותר את תקרית הנעל והקוון של יואב זיו.

נגיעת יד ילדותית. טל בן חיים (צילום: AP)


חצי הכוס המלאה

למרות ההפסד והמשחק החלש מכבי באה לשחק כדורגל גם לאחר ההרחקה של טל בן חיים. מכבי ניסתה לשחק את המשחק שלה עם הנעת הכדור בעיקר בחלק האחורי, שמרה על העמידה במגרש אך מה שהכריע בסופו של דבר את המשחק היה היתרון האיכותי והאתלטי של הגרמנים בנוסף ליתרון המספרי.

אפילוג

בסופו של דבר מכבי ת"א יצאה בשן ועין מהקומרזבאנק ארנה שבפרנקפורט. ברור שאלמלא המשחק הנהדר של חואן פבלו וחוסר הריכוז של ההתקפה הגרמנית המשחק היה נגמר בתוצאה גבוהה יותר. בכל אופן מכבי ת"א במקום השני בבית ותלויה בעצמה. אי עליית שלב תהיה פספוס גדול, גם אם בפתיחת שלב הבתים הקבוצה הייתה בדרג הרביעי.

קישור לכתבות על חואן פבלו ומיטרוביץ' :
http://www.one.co.il/Article/224401.html
http://sports.walla.co.il/?w=/196/2688826