7 בספט׳ 2018

קבוצת הנוער מודל 2018/19 - הכי אירופית שיש

-הקבוצה-

עוצמה ומשמעת לפני דריבל ויצירתיות

שנתיים לאחר כניסתו הרשמית של פטריק ון לייבן לתפקיד המנהל הביצועי של מחלקת הנוער, מכבי ת"א "שחר" מודל 2018/19 עושה הרושם כקבוצה "האירופית" ביותר בשנים האחרונות. כמי שעוקב אחרי קבוצת הנוער בשנים האחרונות, אי אפשר שלא להתרשם מהגודל והפיזיות של מרבית שחקני ההרכב - מהשוער ועד החלוצים. גם ברמה האישית חל שינוי, פחות שחקנים דריבליסטים ויצירתיים, יותר שחקנים אתלטיים,פיזיים וממושמעים טקטית.

בניגוד לשנים האחרונות, העונה החליט הצוות המקצועי לוותר על חריגי גיל (שנתון 99') והסגל יורכב ברובו משנתונים 2000 ו 2001. חריג הגיל היחיד שבכל זאת יהיה חלק מהסגל הוא ניל גולדברג, שחוזר מפציעה שהשביתה אותו ברוב העונה שעברה.


יואב הופמייסטר (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
לקפטן ובעל הבית במגרש, יואב הופמייסטר, צפוי להיות העונה תפקיד הרבה יותר משמעותי. בעונה שעברה הוא אמנם שיחק ברוב המשחקים והיה בורג חשוב בזכייה באליפות, אך הוא נהנה משחקנים מנוסים לידו בקישור כמו תומר אלטמן ופרינס תומאס.







-המערך-      


3-5-2




דניאל פרץ, שהיה השוער הבכיר בעונה שעברה ימשיך לקבל את הקרדיט בין הקורות.

לפניו ישחקו שלושת הבלמים עמית גלזר, אלון שטרוזברג ומייקל צ'ילאקה. 


הקישור האחורי והאמצע יורכב מתמיר גלזר, תומר מכלוף והקפטן יואב הופמייסטר כאשר האחרון יהיה במשבצת הקדמית יותר. באגפים, כקיצוניים קלאסיים, ישחקו אייל  חן בשמאל ומופלח שלאטה בימין. 


צמד החלוצים הבכירים יהיו רווה אסייג ואדוארדו 
גררו.

עוד שמות ששוה להכיר:

עידו שחר, שנתון 2001 - קשר מרכזי, היה קפטן נערים א' בעונה החולפת ושחקן נבחרות הנוער והנערים של ישראל.
עומר ברמי, שנתון 2000 - קשר התקפי, פתח בשני המשחקים הראשונים וכבש בשניהם.
דן לוגסי, שנתון 2001 - בלם, מהבולטים משנתון זה. שחקן נבחרות הנוער והנערים של ישראל.


-משבצת הזר-

אדוארדו גררו, חלוץ, שנתון 2000

כמיטב המסורת גם העונה את משבצת הזר יתפוס שחקן התקפה. העונה זה תורו של אדוארדו גררו, חלוץ נבחרת U-20 של פנמה. גררו נחשב לשחקן התקפה מגוון שיכול לשחק במגוון תפקידים, בנבחרות הצעירות של ארצו הוא תופקד כחלוץ שני (second striker), וזו בדיוק העמדה שמייעדים לו במכבי ת"א. עם חתימתו בקבוצה, צוטט פטריק וון לייבן לאתר הרשמי:  "אנו סבורים כי גררו מתאים בצורה מושלמת לצורת המשחק אותה אנו דורשים מהשחקנים". אדוארדו גררו אמור להשלים היטב את החלוץ הנוסף רווה אסייג בזכות העובדה ששניהם שונים בסגנונם. בזמן שאסייג הוא חלוץ מטרה קלאסי (חלוץ רחבה, פיזי, גבוה), גררו הוא שחקן של שטחים -  מהיר, אתלטי, דריבל טוב. 

על שני החלוצים, רווה אסייג ואדוארדו גררו, מוטלת העונה המשימה הלא פשוטה לנסות ולמלא את חלל שהותירו אילון אלמוג וויליאם אגדה, שכבשו יחדיו בעונה שעברה 32 שערי ליגה.



במכבי בונים על שיתוף הפעולה שלו עם רווה אסייג. אדוארדו גררו (11) במדי פנמה.









-שימו לב ל-


רווה אסייג, חלוץ, שנתון 2001


רווה אסייג, מלך השערים של קבוצת נערים א' אשתקד (26 שערי ליגה), הוא מי שאמור להיכנס לנעליו של וויליאם אגדה, שחזר בתחילת העונה להפועל קטמון. אסייג הוא חלוץ קצת שונה בנוף ליגת הנוער, בטח כשמדובר בחלוץ ישראלי. אמנם זו השנה הראשונה שלו בקבוצת הנוער, והוא רק בן 17, אך כבר כעת הוא נראה שחקן מאוד שלם -  גודל פיזי, נוכחות, משחק הגב, תנועה נכונה, יכולת כיבוש. מחנה האימונים ושני המשחקים הראשונים מעידים שגיא צרפתי והצוות המקצועי אכן מייעדים לאסייג את תפקיד חלוץ המטרה. 


את עונת 2018/19 פתח אסייג בצורה נפלאה, שער בכורה בקבוצת הנוער כבר במשחק השני מול הפועל חדרה ועוד שלושה שערים השבוע במדי נבחרת ישראל U17 , בצמד משחקי האימון מול המקבילה הדנית.


גבוה מעל כולם. רווה אסייג חוגג את שער הבכורה מול הפויעל חדרה.
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)