21 בינו׳ 2018

אליה וקוץ בה


1. הצורך בחיזוק נובע דווקא מהחוזקות
משחק החוץ מול ויאריאל נחשב בעיני רבים לנקודת המפנה בהתאוששות של מכבי ת"א העונה. הייתה זו אולי הפעם הראשונה שקרויף הריץ את הרכב ה- 3-5-2 אשר מחזיק עד היום, נקבעה היררכיה מסויימת ונקבעו 11 שחקני ההרכב. נתון מעניין בהקשר זה הוא שהחל מאותו משחק בספרד, רובם המוחלט של שערי הזכות הגיעו מהאגף הימני או דרך האמצע (ראו שרטוט). נתון מעניין נוסף הוא שחמישה שחקנים - אלי דסה, אבי ריקן, דור מיכה, ניק בלקמן ווידאר קיארטנסון היו מעורבים (שער או בישול) ב- 13 מתוך 16 השערים שנכבשו לזכות הקבוצה. פרט לשער של קיארטנסון בגמר גביע הטוטו, אף שער לא נכבש מפעולה התקפית מאגף שמאל. אף שער לא נבע ממסירת רוחב של אופיר דוידזאדה\שחקן אחר, או ממבצע אישי של אלירן עטר\שחקן אחר. גם בפעמים שדור מיכה כן פתח כ"מגן שמאל", הוא נע במגרש כמעט בחופשיות ואת הפעולות המסוכנות שלו הוא עשה דווקא דרך האמצע או מאגף ימין הנוח לו. העובדה שקרויף לא הצליח להביא תחליף ראוי העונה לטל בן חיים, יצרה וואקום ומחסור בפעולות התקפיות מצד שמאל. אופיר דוידזאדה ובעיקר אלירן עטר, שהיו אמורים לתת מענה לוואקום הזה, לא באים מספיק לידי ביטוי.
באדום - הבישול של רודריגז לקאירטנסון בגביע הטוטו.
בכחול - יתר הבישולים\שערים מאז המשחק בויאריאל.


יש כאן מאין אליה וקוץ בה. הנתונים אינם מותירים ספק לגבי הצד הדומיננטי בהתקפת הצהובים, מי השחקנים המסוכנים ומה אזור המועדף שלהם. יחד עם זאת, 
זו צריכה להיות גם נורת האזהרה של קרויף והצוות המקצועי לגבי חלון העברות. החיזוק הקרוב בינואר חייב להיות כלי התקפי נוסף שיאזן את ההתקפה ויפתח עוד אופציות לאיום על השער, רצוי מצד שמאל.



2. שחקן המפנה של קבוצת הנוער

אמנם השם וויליאם אגדה לא יגיד הרבה לרוב אוהדי מכבי ת"א, אבל החלוץ הניגרי הוא אחד האחראים הבלעדיים להתאוששות של קבוצת הנוער במחזורים האחרונים. את הבכורה שלו במדים הצהובים כחולים, ערך וויליאם אגדה (18) במחזור התשיעי מול הפועל ב"ש, ימים ספורים לפני שהגיע בהשאלה מהפועל קטמון. ההתאקלמות המהירה של החלוץ באה לידי ביטוי בעובדה שהשתלב בהרכב החל ממשחק הבכורה ומאז לא יצא ממנו. גם ההשפעה שלו על יתר הקבוצה הייתה די מיידית. אם לפני הגעתו הקבוצה של גיא צרפתי דשדשה אי שם במקום העשירי, מרחק תשע נקודות ממוליכה מכבי נתניה. הרי שכרגע, שבעה משחקים מאז, הקבוצה צמקה את ההפרש לארבע נקודות וממוקמת בצמרת במקום השלישי בתום הסיבוב הראשון.


תרגום התרומה של וויליאם אגדה למספרים:
* המאזן של הקבוצה לפני שהגיע (מחזור ראשון עד שמיני כולל, סה"כ שמונה משחקים) – שלושה ניצחונות, 11 שערי זכות. ממוצע של כ 1.3 שערים למשחק.
* מאזן הקבוצה יחד עם אגדה בהרכב (מחזור תשיעי עד 15, סה"כ שבעה משחקים) – שישה ניצחונות ותיקו אחד, 16 שערי זכות. 2.3 שערים למשחק - בממוצע שער אחד יותר למשחק.

* מאזנו האישי עומד על ארבעה שערים בשבעת המשחקים בהם שותף - 0.57 שערים למשחק.


ברור שלסדר המשחקים ולאיכות היריבות היתה השפעה על המאזן, מה גם שזה שלב מוקדם מידי על מנת לקבוע האם מכבי ת"א שמה את ידה על כישרון יוצא דופן. בכל אופן, על פי המשחקים הבודדים שלו עד כה, מדובר בשחקן שיהיה שווה לעקוב אחריו.
הקבוצה כובשת בממוצע שער אחד יותר מאז שהגיע. וויליאם אגדה.
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)