9 בספט׳ 2017

סגירת חלון העברות של הקיץ וחזרה מפגרת הנבחרות


1.     חמישי עם גולסה

למרות שנהנתה מדירוג גבוה יחסית בבית, מכבי ת"א "זכתה" להגרלה קשה בשלב הבתים של הליגה האירופית. יותר מזה, במובנים מסויימים מכבי ת"א נחשבת לחלשה בבית, לפחות עפ"י הסגל והיכולת של שלבי המוקדמות והליגה.

על ויאריאל אין מה להרחיב, המדורגת ראשונה היא גם כנראה הקבוצה הטובה בבית. שתי האחרות, אם זו אלופת קזחסטן אסטנה (שכבר רשמה העונה ניצחונות ביתיים מרשימים על לגיה וורשה וסלטיק), או אלופת צ'כיה סלביה פראג (עם חמישה נציגים בנבחרת צ'כיה), הן קבוצות ברמת איכות שמכבי טרם פגשה העונה. 

העובדה שמכבי לא הצליחה לרשום את חוזה רודריגז יוצרת בעיה מסויימת עבור קרויף להמשך הקמפיין האירופי. בסיטואציה הנוכחית מכבי ת"א מאוד תלויה באיל גולסה, יותר נכון, במצבו הרפואי. ללא גולסה הקישור ההגנתי/אמצעי הוא רך מידי, לא מספיק "רע". שרן ייני הוא לא קשר אחורי טבעי, בטח לא כזה שזוכה ומחלץ כדורים. באטוקיו וריקן נחותים פיזית ומרגישים נוח יותר כשהקבוצה תוקפת. ודור פרץ? זה עדיין לא זה.

התלות בגולסה תאלץ את קרויף לווסת את כמות הדקות של הקשר על מנת להשאיר אותו רענן ונטול פציעות לליגה האירופית. טבעי יהיה, שבשבועות שבהן מכבי תשחק בשני המפעלים גולסה ינוח בליגה וישחק בחמישי.

יהיה קריטי יותר במשחקים של חמישי מאשר במשחקים של ראשון או שני. איל גולסה.
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א).


 2.      בני יהודה "שחר" ת"א

סגירת חלון העברות הישראלי בישר שמאוויס צ'יבוטה, מתן חוזז, יונתן כהן, אליאל פרץ ומרסלו יושאלו העונה לבני יהודה. למעשה, ארבעת הראשונים משתפים שוב פעולה אחרי שעשו זאת במכבי ת"א, באליפות האחרונה של קבוצת הנוער בעונת 14/15. ארבעתם היו אחראיים באותה עונה ללא פחות מ- 59 שערי ליגה (כהן 20, חוזז 18, צ'יבוטה 12, פרץ 9).

זו הפעם הראשונה שמכבי ת"א משאילה כמות גדולה כל כך של שחקנים לקבוצה אחת בליגה הבכירה. הסיבה לכך אולי נובעת מהחוק החדש יחסית, אשר מונע מקבוצה שבוחרת להשאיל שחקן לקבוצה אחרת, להכניס סעיף שאוסר עליו לשחקן מולה. בעבר הלא רחוק, לקבוצות לא היה אינטרס לשאול מספר גדול של שחקנים מאותה קבוצה מחשש שישבו ביציע במפגשים בין שתי הקבוצות.

הסיבה שנייה היא הניסיון המוצלח שיש לבני יהודה עם המושאלים ממכבי ת"א. עונה שעברה היו אלה יונתן כהן ושון גולדברג שהיו שותפים לאחת העונות הטובות של הזהובים בשנים האחרונות עם הזכייה בגביע המדינה. השנה שיתוף הפעולה כבר נשא פרי בהשתלבות הטובה של מאוויס צ'יבוטה ומתן חוזז. צי'בוטה שהיה מהבולטים בניצחון החוץ המפתיע על זניט ווחוזז עם הצמד הנהדר בניצחון הליגה על מכבי חיפה.

מה שבטוח, עם כל כך הרבה פיקנטריה במפגשים ביניהן העונה, הדרבי בין מכבי ת"א לבני יהודה שכונה עד כה "הדרבי הקטן", יקבל משמעות נוספת.

 
?היו שווים 50 שערים בקבוצת הנוער של מכבי, כמה יהיו שווים בבני יהודה
  (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

3. ארגז כלים רחב ועמוק

על הנייר, לג'ורדי קרויף יש את הסגל עם החלק הקדמי העמוק והמגוון ביותר שהיה במכבי ת"א זה תקופה. על כל עמדה יש שניים, שלושה ולפעמים ארבעה שחקנים, בעלי אופי שונה ואיכויות שונות. ארגז הכלים הרחב הזה, יאפשר למאמן לעשות את ההתאמות הנדרשות במעברים בין המשחקים באירופה לליגה המקומית. בין אם זה משחק חוץ ב"אל מדריגל" מול ויאריאל הביתית, בו תדרש מכבי להסתגר, לבין הבונקרים הצפויים מול נמושות הליגה שלנו.
קאירטנסון\שויינפלד בשפיץ, עטר\מיכה\שויינפלד באגף שמאל, אצילי\בלקמן\מיכה באגף ימין, סושיץ'\באטוקיו\מיכה\יצחקי בקישור ההתקפי. לקרויף הפעם אין תירוצים, מגוון האפשרויות הוא גדול ומה שנותר לו הוא "רק" להתאים את עצמו ליריבה ולסוג המשחק.
ניק בלקמן, אלירן עטר וטינו סושיץ' שהצטרפו מאוחר יחסית,  לא היו לרשותו של קרויף בקמפיין האירופי שלא התאפיין בתצוגה התקפית במיוחד. מכבי הנוכחית חייבת להיראות טוב יותר מהבחינה הזאת, יש לה את הכלים להיות קבוצה דורסת העונה, בטח מול רוב היריבות בליגה שלנו.
אין לו תירוצים. ג'ורדי קרויף (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)