6 בנוב׳ 2016

בלון מנופח מידי

טל בן חיים חווה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלו - שמונה שערי ליגה, שני שערים במוקדמות הליגה האירופית ושערים נהדרים במדי הנבחרת מול איטליה ומקדוניה. מספרים בהחלט מרשימים, כאלה שממקמים אותו בראש טבלת מלך השערים והופכים אותו לשם הכי חם בליגה הישראלית. האם העונה סוף סוף הכישרון ברגליים יגבר על הפיוז הקצר ורעשי הרקע ובן חיים יממש את הפוטנציאל שכולם מדברים עליו?

זה נראה היה מאוד קרוב לכך, לפחות עד לפני סדרת האכזבות במשחקים האחרונים מול חיפה, ב"ש ואלקמאר. חוסר התפוקה של טב"ח במשחקים הללו (להגנתו, היו שחקנים חלשים ממנו) הוציאה לא מעט אוויר מהבלון שנקרא טל בן חיים. למעשה מתוך שמונת שערי הליגה, שלושה נכבשו מהנקודה הלבנה. כל חמשת השערים הנוספים נכבשו מול הפועל ת"א (X2), הפועל רעננה (X2) והפועל כפ"ס – שלושתן קבוצות פלייאוף תחתון.

נעלם מול הקבוצות הגדולות ומול היריבות האירופאיות. טל בן חיים
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)


אם חוסר התפוקה מול הגדולות בליגה זו אולי קטנוניות, כי בכל זאת הוא כבש שמונה שערים, במסגרת האירופית התמונה שונה לגמרי. לא מעט הכתירו את טב"ח כשחקן הישראלי "האירופי ביותר" במכבי ת"א ואולי בליגה. כאן צריכה להישאל השאלה מדוע זה לא בא לידי ביטוי בקמפיין האירופי של מכבי העונה? למה המאזן של החלוץ עומד עד כה על אפס שערים ומעט מאוד תרומה (בישול אחד מול זניט) בארבעת המשחקים בשלב הבתים, כאשר בכולם פתח ושיחק לפחות 80 דקות.

נקודה נוספת למחשבה - לטב"ח יש שני בישולים העונה, אף אחד מהם לא בליגה המקומית. קשה להסביר כיצד שחקן אגף עם יתרון אתלטיות ברור כמעט על כל מגן בליגה נותר ללא בישולים בשבעת משחקי הליגה בהן שותף. במה טובים יותר שחקנים כמו אלמוג בוזגלו (ארבעה בישולים) ומוחמד כליבאת (שלושה בישולים) המשחקים בעמדה דומה לזו של בן חיים?

בקטנה לסיום,

בנוסף למיליונים ממכירת ערן זהבי, השבוע פורסם שמכבי ת"א הכניסה לקופתה 70 מיליון ש"ח מקמפיין ליגת האלופות בעונה החולפת. מה עשה ג'ורדי קרויף כל הקיץ אם הרכש הכי טוב שהצליח להביא בסכומים הללו זה חלוץ מוגבל מאוד כמו קיארטנסון, את אוסקר סקאריונה הלא יציב ואיך אחרי הכל עומרי בן הרוש עדיין המגן השמאלי הבכיר?

70 מיליון ש"ח ועדיין אין לו תחליף. עומרי בן הרוש.
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)