6 באוג׳ 2016

קצרים : מכבי ת"א – פאנדורי (הגומלין)

כצפוי, מכבי ת"א מדלגת בקלילות מעל פאנדורי עם 1:2 רווי החמצות. איגבור, בניון וקרויף הרוויחו עוד נקודות זכות אצל הקהל הצהוב, לפחות עד היידוק ספליט.


איגבור, איגבור, נוסא - נוסא איגבור (חסקה חסקה בלי סיפון ומעקה)

כמעט לכל שחקן במכבי יש את שיר הקהל הספציפי לו, כך גם לנוסא איגבור. בזמן החימום הקשר הניגרי זוכה לשירה גורפת מכלל הקהל אך כשמתחיל המשחק, המצב משתנה ומתחילים חילוקי הדעות לגביו. חלק אחד של הקהל מתחבר לצד של היכולת הגנתית טובה, הפיזיות, השערים והמעורבות. את החלק השני דואג נוסא ל"הרגיז" עם מסירות לא מדוייקות, משחק איטי והחמצות רבות. גם כשהדעות לגביו חלוקות, עם העובדות קשה להתווכח - ארבעה שערים בששת המפגשים האירופיים האחרונים הופכים את איגבור לאחד השחקים היעילים ביותר בקבוצה, בטח בתקופה פוסט ערן זהבי.

 
מעורר מחלוקות אך מספק קבלות. נוסא אייגבור
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)


יוסי, ילד שלי מוצלח

ההגעה של יוסי בניון בפתיחת העונה גררה ספקות רבות במקרה הטוב, ובמקרה הרע כעס והתנגדות למהלך אצל האוהדים. בנקודת הזמן הנוכחית בניון זוכה לגיבוי מלא מהקהל הצהוב ובצדק. זה לא נראה כאילו יוסי הולך להעביר את הזמן ולפרוש בסיום העונה, בדיוק להיפך, הקשר הוותיק משחק כמו שחקן נוער שרוצה להוכיח את עצמו וצמא לדקות משחק. 80 הדקות של בניון בחמישי האחרון היו מלאות תשוקה, עזרה להגנה וטאץ' שמעולם לא אבד לו. המשחק הטוב מול פאנדורי הוא המשך לשערי החוץ המכריעים מול גוריצה וקאיראט ובישול נהדר בגביע הטוטו. האם המהלך של קרויף בהבאתו של יוסי בניון יוכתר כהצלחה? התשובה במאי. כרגע בכל אופן, המהלך נראה תמוה פחות משהיה לפני חודשיים.

עד עתה בניון זוכה לגיבוי מלא מהם. אוהדי מכבי בחמישי בנתניה.
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)



האשם תמיד

אחת המסקנות המרכזיות שעלו מקמפיין ליגת האלופות של מכבי ת"א בעונה שעברה היתה שזו ליגה גדולה על מכבי ת"א, וששלב הבתים של הליגה האירופית זה המפעל הריאלי לקבוצות ישראליות. המטרה החשובה הראשונה שג'ורדי קרויף ומכבי ת"א סימנו העונה היא העפלה לאותו שלב בתים. עד כה, הסגל החסר שהחל את העונה עמד בציפיות – חמישה ניצחונות משישה משחקים אירופיים, אפס הפסדים והעפלה לשלב הפלייאוף. קרויף העריך שגם בסגל הנוכחי, למרות שעמדות החלוץ והמגן השמאלי זועקות "הצילו", הקבוצה תדע להסתדר מול יריבות לא מדורגות בשלבים המוקדמים, מה שאכן קרה. על מנת להשלים את המטרה ראשונה העונה, אותו סגל (בתוספת סקאריונה) יצטרך לעבור משוכה לא קלה בדמות היידוק ספליט. במידה והקבוצה תכשל, האשם המרכזי יהיה המנהל המקצועי.