19 ביולי 2016

תהיות של תחילת עונה



1. רכש? מקסימום עיבוי סגל.

שלושה שחקני רכש הגיעו עד כה למכבי, שלושה שמות שגרמו להרבה אוהדים לעקם את האף ובצדק. יוסי בניון מגיע בשלהי הקריירה לאחר שתי עונות בינוניות עם לא מעט פרשיות במכבי חיפה, אייל גולסה שאת עונתו הסבירה האחרונה הוא עשה כשעוד היה על מדים. גם איגור פיליפנקו, שנחשב לאחד הבלמים המובילים של הכדורגל הבלארוסי בשנים האחרונות, מיעט לשחק במלאגה הספרדית ושוחרר כבר אחרי עונה אחת. במבחן הרציני הראשון העונה, מול קאיראט, שלושת השחקנים פתחו על הספסל. בניון נכנס בדקה ה 72 והספיק לכבוש את שער השיויון, גולסה שולב בדקה ה 88 ופיליפנקו כלל לא שיחק.

בניגוד לטל בן חיים הוא כן מספק את הסחורה. בניון
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)


2. שחקני ההתקפה הנוכחיים כבשו כ 40% מסך השערים של הקבוצה אשתקד.

כאמור, העזיבה של ערן זהבי השאירה בור עצום בכל הנוגע לכיבוש שערים. בסיטואציה הנוכחית, כאשר אין עוד חיזוק במקומו של זהבי, הקבוצה מבוססת על 7-8 שחקני התקפה חסרי יכולת כיבוש משמעותית. בעונה שעברה לשם ההמחשה, קרלוס גרסיה (ארבעה שערים) כבש יותר מרוב שחקני ההתקפה (הטבלה בהמשך). ההחמצות המרובות של טב"ח, אורלנדו סה ובעיקר אייגבור במשחק החוץ מול הקזחים הבליטו את אותה החולשה בהתקפה, בדיוק במשחק שבו כל שער חוץ בעל משמעות מכרעת.


שחקן
מספר שערי ליגה בעונה שעברה
טל בן חיים
10
*יוסי בניון
6
נוסא אייגבור
4
ברק יצחקי
3
דור מיכה
3
**עדן בן בסט
2
אורלנדו סה
2
סה"כ
30
סה"כ הקבוצה
76

* במדי מכבי חיפה
** לא צפוי להישאר בסגל


30 שערים בעונה שעברה זה ההספק של שחקני ההתקפה הנוכחיים בסגל, מדובר בכ 40% מסך שערי הזכות שכבשה מכבי ת"א בעונה שעברה. גם עם בואם של בניון (שישה שערים) ואייל גולסה (לא כבש בשלוש העונות האחרונות) קשה לראות את הסגל הנוכחי מגיע לכמות כזו או דומה של שערים, כמות שהספיקה אשתקד רק למקום שני.


3. שתיים משתיים

בפעמיים האחרונות שיוסי בניון שותף במקומו של טל בן חיים החלוץ זה נגמר בשערים. במשחק הגומלין מול גוריצה עלה בניון בהרכב במקומו של בן חיים וכבש את השער הבודד במשחק כבר אחרי עשר דקות. מול קאיראט כבש בניון שער דרמטי בתוספת הזמן, 18 דקות אחרי שהחליף שוב את בן חיים. מכבי ת"א מתעוררת השנה למציאות חדשה, מציאות ללא הכוכב הכי גדול שלה בשנים האחרונות. בניגוד לבן חיים שעדיין תקוע בעונות הקודמות, בניון נכנס מהר מאוד לעניינים וכבר מספק את הסחורה.


4. ספסל קצר

כמעט מבלי שאף אחד ישים לב מכבי ת"א טרם צירפה עוזרי מאמן לצוות המקצועי. חמשת המאמנים הקודמים הביאו איתם לפחות עוזר מאמן אחד (לאוסקר ולסוזה היו אפילו שלושה). מי שמתפקד כעוזר מאמן הנוכחי ויושב על הספסל לצידו של ארבלאדזה הוא דומינגו מארין, יד ימינו של קרויף ומוגדר כ"עוזר מקצועי". גם אם המצב הקיים מתאים למאמן הגיאורגי וגם אם יגיע בהמשך עוזר מאמן, נדמה כי העונה צמצום הצוות המקצועי, שולי ככל שיהיה, הוא כנראה רמז נוסף לעזיבה הקרבה של קרויף.


ממרומי היציע לספסל. דומינגו מארין (מימין).
(צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)