2 ביולי 2016

ארשבין והקזחים מחכים למכבי



אם לא יקרה משהו יוצא דופן, צפוייה מכבי ת"א לפגוש את קבוצת קאיראט אלמטי מקזחסטן במסגרת הסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית. כאמור, מכבי ת"א תצא למפגש הגומלין בגוריצה עם יתרון מבטיח של שלושה שערים, כמוה גם הקבוצה הקזחית, שניצחה בחוץ 0:1 את יריבתה האלבנית וגם היא עם רגל וחצי בשלב הבא. אגב, את שער החוץ החשוב לזכותה כבש לא אחר מאשר אנדריי ארשבין.



קאיראט אלמטי למעשה היא אחת משתי הקבוצות הבולטות של הכדורגל הקזחי בשנים האחרונות. יחד עם אסטנה שעשתה אשתקד קמפיין מרשים בשלב הבתים של ליגת האלופות, מסמלות הן את ההתקדמות הגדולה שעשה הכדורגל הקזחי בשנים האחרונות – בעיקר בזכות הכסף הגדול שעזר להקים מתקנים חדישים ולמשוך שחקנים בעלי שם.

סגל

הסגל מורכב משחקנים מקומיים יחד עם עשרה שחקנים זרים, ביניהם שמות מוכרים כמו אנדריי ארשבין (זניט סן פטסבורג וארסנל) ואנטולי טימושצ'וק (שחטאר דונייצק, זניט סן פטסבורג ובאיירן מינכן ). האחרון אף נמנה עם סגל נבחרת אוקראינה ליורו הנוכחי. פרט לשני כוכבי העבר הללו שנמצאים כבר מעבר לשיאם (ארשבין בן ה- 35 וטימושצ'וק בן ה- 37) כדאי לשים לב לג'רארד גוהו – חלוץ מחוף השנהב המוביל את טבלת מלך השערים של הליגה המקומית עם 13 שערים לאחר 18 מחזורים. גוהו נחשב למוציא לפועל העיקרי של הקבוצה וסיים כמלך השערים של הקבוצה בשנתיים האחרונות.  

השם הנוצץ ביותר בסגל הקבוצה. אנדריי ארשבין (צילום: פייסבוק fc kairat)


הישג השיא בקמפיין הקודם

להישג השיא שלה במפעלים האירופיים הגיעה קאיראט בעונה שעברה כשהודחה ע"י בורדו הצרפתית רק בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. הקזחים הפסידו 1:0 בחוץ וניצחו בביתם רק 1:2 מה שהעלה את הצרפתים לשלב הבתים בזכות שער החוץ היקר. עוד לפני בורדו, עברה קאיראט בסיבוב הראשון את הכוכב האדום בלגרד (בה שיחק עידן ורד) ובסיבוב השלישי את אברדין הסקוטית. ההתקדמות של הקבוצה במסגרת האירופית יחד עם העובדה שהליגה הקזחית נמצאת כבר בעיצומה (מחזור 18) מציבות מכשול לא פשוט בפני הצהובים ומעידות על יריבה שאסור לזלזל בה, בטח לאור תהליך צמצום הפערים באירופה שבא לידי ביטוי ביורו 2016.

דרבי גיאורגי

לשוטה ארבלדזה צפוי מפגש פיקנטי כשמולו יעמוד על הקווים מאמנה הגיאורגי של קאיראט קקחאבר טזחדאדזה. טזחדאדזה בן ה-47 נחשב מאמן מנוסה יותר מארבלדזה (אל אף שארבלדזה נחשב לשחקן גדול יותר)  ושימש עד לאחרונה כמאמנה של נבחרת גיאורגיה. אגב, המאמן הנוכחי של הנבחרת הוא ולדימיר וייס הסלובקי שאימן את קאיראט לפני טזחדאדזה.


על הקלטות ודו"חות הסקאוטינג שעליהם יעברו המאמן ארבלדזה, הצוות המקצועי והשחקנים יהיה אפשר להוסיף את הידע והניסיון האישי הקרוב של המנהל הביצועי החדש פטריק ואן לייבן, מי שהיה עד לא מזמן המנהל הספורטיבי של הקבוצה הקזחית.

דרבי גיאורגי על הקווים. טזחדאדזה (צילום: פייסבוק fc kairat)