11 ביולי 2015

לאט ובזהירות

שומר על דפוס התנהגות דומה לאורך השנים. ג'ורדי קרויף.
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א).
יומיים טרם המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות ומסע הרכש לעונת 2015/16 מסתכם בשחקן אחד. במבט לאחור אל האליפויות הקודמות, פרט לעונה הראשונה של אוסקר גארסיה נדמה שקרויף נוהג להמתין עם החיזוק עד לאחר מחנה האימונים. בתקופת פאולו סוזה היו אלה חואן פאבלו , עומרי בן הרוש וניקולה מיטרוביץ' שחתמו לאחר מחנה האימונים. בעונה שעברה החיזוק הכפול היה עדן בן בסט ונוסא אייגבור שנחתו בקרית שלום רק לאחר צמד המשחקים מול סנטה קולומה האנדורית. גם העונה נדמה שקרויף לא ישנה את הדרך שאפיינה אותו בשנתיים האחרונות, פרט לבלם טל בן חיים אכן לא הגיע אף רכש משמעותי ולא מן הנמנע שהרכש הצפוי יגיע רק בתום צמד המפגשים מול היריבה ממלטה.

בכל פעם שנשאל בנוגע להעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות, הדגיש קרויף את העובדה שהסיכויים להעפיל תלויים לא מעט בהגרלה ולכן מטרות הקבוצה הן קודם כל לזכות באליפות המקומית. למעשה, האכזבה מכישלון העפלה לשלבי הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית בעונה שעברה רק חיזקו את טענותיו. קרויף נע על החבל הדק שבין האמונה בסגל הקיים (עם חיזוק של טב"ח הבלם) שיספיק על מנת לעבור את הקבוצה המלטזית ואולי את היריבה הבאה אך עמוס מידי מכדי להתמודד רק בחזית אחת. כלומר, רכש מרובה, יחד עם עונה נטולת אירופה יגרמו לחוסר איזון בסגל ולפגיעה במרקם הקבוצתי.

חילוף המאמנים הסדרתי בשנים האחרונות יצר מצב שיוקאנוביץ', כמו אוסקר וסוזה לפניו, זקוק היה למחנה האימונים על מנת להתרשם משחקניו החדשים, במיוחד אלו שמעמדם היה לא יציב. במכבי ת"א של גולדהאר הנחת העבודה היא שלא מביאים שחקנים לפני שמשחררים כמה ומפנים מקום בתקציב. לכן, עד שקרויף לא קיבל אור ירוק מהמאמן - כל נושא הרכש נותר בהילוך נמוך.

פעם שלישית, להשאיר

לנרי קהינדה, שהוזכר לאחרונה בעיקר מסיבות לא חיוביות, הוא החלוץ הזר השלישי שבמכבי ת"א מטפחים (אולי לא) על פי המודל המוצלח של מוסא קונאטה ועמנואל מאיוקה. בעוד שההצלחה עם השניים הקודמים היתה בעיקר כלכלית, הרי שמהבחינה המקצועית, מכבי ת"א הרוויחה מעט מאוד מהעניין. פרט לזכייה בגביע הטוטו (מאיוקה) ואליפות עם קבוצת הנוער (קונאטה) השניים לא ממש הותירו את חותמם על הקבוצה. שני החלוצים לא שותפו יותר מעונה אחת מלאה בקבוצה הבוגרת וגם ממאזן הכיבושים שלהם באותה תקופה לא היה ניתן ממש להתרשם. בניגוד למאיוקה וקונאטה, שעשו חיל בעיקר בנבחרותיהם הלאומיות, לנרי קהינדה חוזר למכבי ת"א לאחר שנתיים שהותיר רושם בליגה הלאומית. העונה האחרונה בהפועל עפולה הייתה המוצלחת ביותר בה כבש החלוץ 20 שערי ליגה (29 בכל המסגרות) והעפיל עם הקבוצה הצפונית לחצי גמר הגביע. גם לפני שנתיים, בעונת הבכורה שלו כשחקן בוגרים, כבש קהינדה שמונה שערים והיה מאוד דומיננטי בהכח עמידר ר"ג. מאיוקה (סאות'המפטון) וקונאטה (הכובש הרביעי בטיבו העונה בליגה השווייצרית) הם שחקנים שספק אם מכבי ת"א יכולה להחזיר כרגע אך כן יש בידה חלוץ שיכול להתפתח לאותן רמות. אולי במקרה השלישי, עם קהינדה, הכיוון יהיה השארת החלוץ בסגל על מנת להנות מפירותיו המקצועיים ולא מהתגמול הכספי. 

החלוץ הדומיננטי ביותר בליגה הלאומית אשתקד.
לנרי קהינדה במדי הפועל עפולה.
עפ"י מקורות זרים

בשעה שסגל הקבוצה עובר שינויים משמעותיים, אתר הרשמי של מכבי ת"א – מקור המידע העיקרי והרשמי של המועדון, נמנע מלדווח עליהם. שינויים כמו השאלתם של השוער ברק לוי והקשר גאל מרגוליס למכבי נתניה והשחרור של מהראן ראדי להפועל ב"ש. אוהד שרצה לקבל עוד מידע באתר על העסקאות האחרונות הללו מצא דווקא כתבות צבע על ההיסטוריה של אנז'י קוביקה במכבי ת"א, היכרות עם השף שמלווה את הקבוצה בחמש שנים האחרונות (אבי דדוש) או כתבת רקע על מדינת מלטה. שלושת הכתבות הללו בהחלט חשובות ומוסיפות עניין וצבע אך לרוב האוהדים, במיוחד בקיץ, חשוב קודם כל לדעת מי השחקנים שמגיעים ומה השינויים בסגל לקראת העונה הקרבה. האתר הרשמי של המועדון נחשב ברוב המדדים לאתר קבוצת הכדורגל המוביל בארץ, גם אם מפספסים פה ושם. 

ההודעה הרשמית על העזיבה שלו באה ממכבי נתניה. ברק לוי
(צילום: עמוד הפייסבוק של מכבי נתניה)