8 בפבר׳ 2015

יותר טוב מדאבל?

מכבי ת"א מציגה העונה קבוצת נוער כמעט מושלמת שדורסת את הליגה שבוע אחר שבוע. בשבת האחרונה הייתה זו הפועל חיפה שנפלה קרבן והובסה בביתה 0-7 ע"י הצהובים. שביעייה לרשתה של חיפה הוא לא אירוע חריג העונה, הוא מצטרף לתוצאות אסטרונומיות נוספות שהשיגו חניכיו של המאמן זיו אריה העונה - ארבע רביעיות (מחזור 1 מול ראשל"צ, מחזור 4 בדרבי, מחזור 5 מול אשדוד ומחזור 13 מול הפועל פ"ת), 0-5 מול מכבי נתניה במחזור 7 , פעמיים 0-6 ( מחזור 3 מול הפועל חיפה ומחזור 14 מול הפועל ר"ג), שביעייה אחת (הפועל חיפה) ושמינייה במחזור העשירי מול נס ציונה. סה"כ יחס השערים של הקבוצה עומד על 64 שערי זכות מול 11 שערי חובה (הפרש של 53), משמע, מעל 3.5 שע' זכות למשחק מול 0.6 שע' חובה – פסיכי.

מתן חוזז, מאוויס צ'בוטה ויונתן כהן. מהבולטים בקבוצת הנוער הנוכחית.
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
כבר זמן מה לא זכורה כזו קבוצת נוער איכותית ודורסנית בקרית שלום. למעשה, הקבוצה הבולטת האחרונה היא זו של עונת 2010/11, עונה בה זכתה הקבוצה בדאבל. באותה קבוצה כיכבו מואנס דאבור, דור מיכה, רועי קהת, משה לוגסי, עומרי אלטמן, גאל מרגוליס, ברק לוי ובן בן יאיר. בסיום אותה העונה כאמור, זכתה הקבוצה בגביע ובאליפות, שחקנים כמו דור מיכה ורועי קהת הפכו להיות שחקנים מובילים בליגת העל ומואנס דאבור עושה חיל בגראסהופרס מהליגה השווייצרית. בכל מקרה, עדיין מוקדם לקבוע כיצד תסתיים העונה הנוכחית אך ההשוואה לאותה עונת דאבל היא מתבקשת, לפחות נכון למחזור ה-18.

2010/11 - לאחר 30 משחקים (עונה מלאה).
2014/15 - לאחר 18 מחזורים.
                 


מבחינת קצב צבירת הנקודות, מספר ניצחונות וממוצע הספיגות המאזן הוא כמעט זהה. קבוצת הדאבל צברה 47 נק' בסיום המחזור ה-18, נק' אחת יותר מהקבוצה הנוכחית. שתי הקבוצות עשו זאת באמצעות 15 ניצחונות וספגו רק 11 שערים (ממוצע ספיגה של 0.6 למשחק). ההבדל המשמעותי ביותר ביניהן היא כמות שערי הזכות. למעשה, קבוצת הנוער הנוכחית הספיקה לכבוש 20 שערים יותר מקבוצת הדאבל! עובדה זו באה לידי ביטוי גם בכובשים עצמם – יונתן כהן נמצא מרחק של שער בודד מלהשוות את מספר הכיבושים של קהת ודאבור שסיימו כמלכי שערי הליגה (18 שע'), מתן חוזז (15 שע') רחוק רק שלושה שערים.


עדיין מוקדם לקבוע איזו קבוצה טובה או איכותית יותר. קבוצת 2014/15 טרם זכתה בגביע ואפילו עוד לא הבטיחה סופית את האליפות (למרות שהיא מאוד קרובה לכך). גם קשה לנבא אילו מחניכיו של המאמן זיו אריה ישתלבו בבוגרים ויגיעו להישגיהם של מיכה, דאבור או קהת. את התשובות לכך נקבל לכול המוקדם בסיום העונה ולכל המאוחר עוד מספר שנים, בכל מקרה כרגע אפשר להמשיך ולהתענג על השערים והביצועים של יונתן כהן, מאוויס צ'בוטה, מתן חוזז סוהיל ארמלי וחבריהם.