29 בינו׳ 2014

הופעה מרושלת

בחר הפעם להתעלם מההיסטוריה. פאולו סוזה (צילום:קובי אליהו)
1.      פאולו סוזה, שלא נוהג להסתיר את בקיאותו בהיסטוריה של מכבי ת"א, בחר הפעם להתעלם ממנה. ההיסטוריה הרחוקה יותר מלמדת שמכבי ת"א לא זכתה בגביע כבר 9 שנים. ההיסטוריה בעונה האחרונה לימדה שאם עולים בהרכב משני גם אם זה בבלומפילד מול קבוצה חלשה (אז בית"ר ירושלים ), אפשר להפסיד. ההיסטוריה הטריה ביותר, זאת הנוכחית, מלמדת שאשדוד לא הפסידה העונה בבית לאף קבוצה, כולל מכבי ת"א. סוזה אמש, התעלם משלוש העובדות הללו והוסיף כישלון נוסף בהיסטוריה המפוקפקת של מכבי ת"א בגביע המדינה.

2.      אם סוזה מאמין בכל שחקני הסגל שלו ולא זלזל כלל במפעל הזה כפי שטען לאחר המשחק הוא לא יתקשה        לענות על שאלות הבאות, לטעמי, די ברור מה התשובות עליהן:

-          האם סוזה היה פותח בהרכב דומה גם מול באזל, ב"ש או אפילו סכנין?
-          האם שחקנים שעלו בהרכב כמו מרגוליס וריף פרץ שסוזה כל כך מאמין בהם, ישארו בסגל גם אחרי ינואר או יושאלו?
-          למרות כל הרוטציות העונה, סוזה תמיד עלה עם חלוץ טבעי (פריצה, דאבור, יצחקי), למה הפעם לא?

3.      תחושות הזלזול החלו  בהרכב שהעלה פאולו סוזה, תחילה בבחירת שחקני ההגנה והמערך. הרצון לתת הזדמנויות לשחקנים שלא מקבלים הרבה דקות משחק הוא מובן ומקובל אך צריך לדעת מתי ואיך לעשות זאת. השילוב של ברק לוי (0 דקות העונה), ריף פרץ (40 דקות) והבחירה במערך הפחות מתורגל של שלושה בלמים היה הימור גדול מידי, במיוחד במשחק גביע שאין דרך חזרה ממנו.

4.      זה ממשיך בבחירה בדן אייבינדר, עומרי אלטמן וגאל מרגוליס. שלושתם מחזיקים בתואר המפוקפק של השחקנים היחידים, מהקישור צפונה, שלא תרמו ולו שער אחד או בישול העונה. אייבינדר מתגלה בכל משחק כשחקן שלא מתאים לרמה של מכבי, למרות הרצון והאמביציות שמאפיינות אותו. לגבי אלטמן ומרגוליס העסק כבר יותר מדאיג. אלטמן הגיע עם הרבה תקוות ככישרון שהתבשל בפולהאם האנגלית ואף זכה בתחילת החודש לקבל ראיון מקיף באתר הרישמי של הקבוצה. למרות הדיבורים הרבים סביבו ולמרות שקיבל הרבה הזדמנויות, בליגה ובאירופה, התרומה שלו עדיין מאופסת. גם השורה הסטטיסטית של מרגוליס לא מעודדת והוא מתקשה למצוא את מקומו בקבוצה העונה, אתמול הוסיפו לו חטא על פשע והציבו אותו לראשונה כמגן/קשר ימני במערך של שלושה בלמים. למרות שהם עדיין בגדר של כישרונות, עומרי אלטמן וגאל מרגוליס מסרבים לקחת את ההזדמנויות הרבות שנותנים להם.


5.      החלק האחרון בפאזל ההזוי של סוזה אמש היה היעדר חלוץ טבעי בהרכב. בכל ההרכבים והרוטציות של סוזה העונה תמיד היה לפחות חלוץ טבעי אחד בהרכב, אם זה פריצה, דאבור או יצחקי.

6.      לאוהבי הפיקנטריות למיניהם, די היה לראות את פאולו סוזה שלרוב בוחר בקפידה את הופעותיו החיצוניות במשחקים, בוחר להופיע הפעם בטריניניג כחול, מעיל אימונים וצעיף מהסוג שמוכרים מחוץ לאיצטדיון. המעידה בהופעה המרושלת של אתמול, אם תרצו, רק מעצימה את תחושת הזלזול במעמד.

סוזה בהופעות טובות יותר. שימו לב להבדלים בין התמונות (צילום: עוזי מועלם)