9 בדצמ׳ 2013

קצרים: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב

פרולוג

הניתוח המקצועי לפני המפגש המסקרן בטדי התמקד ביתרון האיכותי שיש למכבי על בית"ר בכל עמדה במגרש (ומחוצה לו) ובגורם שכונה "אפקט טדי". אפקט שבגללו , לטענת טובי פרשנינו, יכלה בית"ר ירושלים לצמצמם את הפער ממכבי ת"א. כמובן שהטענה הראשונה לא חידשה דבר לאיש אך בדבר "אפקט טדי", הייתה חסרה ההתייחסות לעובדה שמכבי ת"א היא לא "עוד קבוצה" אלא הקבוצה הטובה והאיכותית בליגה, כזו שמשחקת כמעט מידי שבוע מול 15 אלף איש. פרט למשחקי הבית העונה, שיחקה כבר הקבוצה באיצטדיונים לא פחות קשים. בקמפיין האירופי הנוכחי היא בילתה באיצטדיונים כמו של פרנפורט, בורדו, באזל וניקוסיה. על המגרש העליונות של מכבי ת"א היתה מוחלטת כמעט לאורך כל שלבי המשחק. המחצית השנייה, עד לשער הנהדר של ז'ונס, היתה למעשה גארבג' טיים.

 "אפקט טדי" ? מי? שחקני מכבי חוגגים את השער הראשון (צילום: ראובן שוורץ)

Welcome back

ראדה פריצה חזר לכבוש אחרי 120 שניות, עוד לפני שמישהו במכבי הצליח ללכלך בירוק את המדים הלבנים, ובזה שבר בצורת שהחלה אי שם במחזור השלישי.

4 על 4

באותו הקשר, שימו לב לחלוקת השערים בין שחקני ההתקפה עד כה העונה. לארבעת שחקני ההתקפה המשמעותיים העונה - פריצה, בן חיים, דאבור,ויצחקי יש ארבעה שערים כ"א. עיין ערך רוטציה.

לשימור

ללא ספק המשחק הטוב ביותר של דן אייבינדר מאז שהגיע למכבי ת"א. אולי בגלל בית"ר ירושלים, הקבוצה בה גדל ואולי בגלל האיצטדיון שהיה שנים מגרשו הביתי. דן אייבינדר היה אמש מהבולטים בשורות מכבי והצדיק את הקרדיט (הגדול יש לומר) שהוא מקבל מסוזה זה חמישה משחקים ברציפות. למרות כל זאת, עדיין חסרה לאייבינדר התרומה להתקפה, קרי בישולים ושערים. ניקולה מיטרוביץ' שמשחק על אותה המשבצת שלו כבש שני שערים עד כה העונה ועדיף על אייבינדר במסירות העומק. אייבינדר מתמודד על מקום בעמדה אולי הכי עמוסה במכבי, וכל תרומה התקפית יכולה לתרום בהתמודדות על דקות המשחק.

משחקו הטוב ביותר. דן אייבינדר (צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)

לשיפור

שוב מכבי ת"א מראה נאיביות מסויימת, אולי בהשראתו של סוזה, כאשר היא מסרבת "להרוג" את המשחק בשלב מוקדם יותר. בלא מעט מקרים  העונה, הקבוצה מעבירה תחושה של שמירה על התוצאה במקום נסיון להגדילה. מול מכבי פ"ת היא שילמה בנקודות, מול הפועל רעננה ובית"ר ירושלים רק בדפיקות.

אפילוג

הטעויות של חואן פבלו כבר הפכו לשיגרה במשחקים האחרונים. גם מול בית"ר שמר חואן פבלו על השיגרה המפוקפקת הזו כאשר רק במזל איציק כהן לא תרגם השמטה שלו לשער שיויון במחצית הראשונה. על הספסל מתייבש (או מתקרר על פי אמש) לו ברק לוי, שוער הנבחרת הצעירה, שבהזדמניות הבודדות שקיבל בעונה שעברה הוכיח שהוא בהחלט שווה הרכב. גם שוער ראשון בקבוצה צריך לדעת שמקומו לא מובטח. כרגע, זה לא נראה כך במכבי ת"א.