5 בדצמ׳ 2013

בן בהשאלה

אחד האחראים להתאוששות של רמה"ש במשחקיה האחרונים הוא הקשר בן בן יאיר, עד לא מזמן כישרון בקבוצת הנוער של מכבי ת"א יחד עם שמות כמו דור מיכה, מואנס דאבור ומושיקו לוגסי. בן יאיר הושאל בפתיחת העונה לרמה"ש ממכבי ת"א במהלך שעל פניו היה נראה כלא מוצלח אך השתנה עם מנויו של חיים שאבו, המאמן שהחליף את רפי כהן בתפקיד. שאבו האמין בקשר הצעיר, נתן לו לפתוח בארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה ונדמה שכרגע, שני הצדדים מרוויחים מהמהלך. בכל ארבעת המשחקים שבן יאיר פתח העונה, רמה"ש השיגה שש נקודות (ניצחון ושלוש תוצאות תיקו). היו אלו שש נקודות יותר ממה שהשיגה עד לשילובו של בן יאיר.


חלק מהאחראים על התאוששות הקבוצה. בן יאיר חוגג עם רמה"ש (צילום מגד גוזני)

צפו בביצועים של בן יאיר מהמשחקים האחרונים של רמה"ש:



הופעה בבוגרים בגיל 17, עבר בנבחרת הנוער

בן יאיר סומן כפוטנציאל עתידי כבר בקבוצות הנערים של המועדון ולראייה, את הופעת הבכורה שלו בבוגרים רשם עוד בטרם מלאו לו 17 שנים. זה קרה כשעלה בהרכב בגביע הטוטו מול בני סכנין באוגוסט 2009, הרבה לפני שמישהו שמע על דור מיכה או מואנס דאבור. באותם ימים זכה אף להיות חלק מנבחרות הנוער של ישראל יחד עם שמות כמו טאלב טווטחה, דור מיכה, אלי דסה ואמיר עגייב. כולם שחקנים מרכזיים היום בנבחרת הצעירה ובליגת העל.

פרט לגיחה הקצרה בקבוצה הבוגרת, בן יאיר רשם תקופה יפה עם קבוצת הנוער כשהיה שותף לשתי אליפויות וגביע. שמחת הזכייה בדאבל בעונת 2010/11 הייתה מהולה גם באכזבה מסוימת כאשר את המחצית השנייה מעונת הדאבל הוא ראה מהיציע לאחר שנפצע קשה בסוף חודש פברואר. משחק החזרה שלו בקבוצת הנוער הגיע רק 10 חודשים לאחר מכן, עמוק בתוך העונה הבאה. בסיום העונה זכתה קבוצת הנוער באליפות השנייה שלה ברציפות אך האירוע שבן יאיר יזכור כנראה יותר מכל היה המשחק מול מכבי חיפה, חמישה משחקים סה"כ מאז שחזר מהפציעה. באותו משחק ירדה הקבוצה למחצית בפיגור 2:0, בן יאיר נכנס בדקה ה-67 ודקה מאוחר יותר כבש את השער המצמק שהחזיר את הקבוצה למשחק. גם בשער השוויון (עצמי) בדקות הסיום היה זה בן יאיר שגרם לשער. המשחק אגב שוחק תחת גשם ותנאים קשים והסתיים בתיקו 2:2. הניצחון של חיפה נמנע לבסוף, מה שתרם לאליפות הצהובה בסיום העונה.


בן יאיר במדי נבחרת הנוער (צילום: עודד קרני)

קרדיט מאוסקר

בתחילת העונה שעברה, לאחר שסיים את גיל הנוער, קיווה בן יאיר להטביע חותם בקבוצה הבוגרת תחת המאמן אוסקר גרסיה והצוות הספרדי. מבחינת בן יאיר ההתחלה הייתה מבטיחה, הוא היה שותף מלא במחנה האימונים של מכבי ת"א בספרד ויכולתו הטובה במחנה האימונים קנתה לו נקודות זכות אצל אוסקר. המאמן הקטאלוני שיתף אותו בשישה משחקים בפתיחת העונה, ארבעה בגביע הטוטו ושניים בליגה. בן יאיר לא הצליח להרשים והושאל לבסוף להפועל ר"ג בינואר. במדי הפועל ר"ג שותף בן יאיר בחמישה משחקים (שניים בגביע המדינה) אך לא מצא את מקומו.


מחנה אימונים טוב. בן יאיר בלה מנגה, ספרד (צילום: האתר הרשמי)

מורשה פינת קרית שלום

בן יאיר הוא חלק מהמושבה הקטנה של מכבי ת"א ברמת השרון. פרט לבן יאיר משחקים בקבוצה קובי מוסא, תום מנשרוב, אבי סטרול ואורי שיטרית -  שחקני בית של מכבי ת"א בעבר הלא רחוק בנוסף לחסן אבו זייד שמושאל מהקבוצה ויוסי שבחון בעל רזומה של מספר שנים בקרית שלום. בניצחון האחרון על בני יהודה כל השבעה פתחו בהרכב, אולי זו הנוסחה שתעבוד עבור הקבוצה ממורשה.