12 בנוב׳ 2013

יהירות, לא חוסר מזל


      1. יהירות, לא חוסר מזל. יש שתי אפשרויות להסביר את הקלות בהשמטת הנקודות בבלומפילד מול מכבי פ"ת. האפשרות הראשונה היא חוסר מזל משווע, הדבר היחיד שיכול להסביר למה התוצאה בדקה ה-70 לא הייתה 0:4. האפשרות השנייה היא זלזול מעצבן על גבול היהירות של מכבי ת"א ביריבתה. ארבעה אירועים במשחק -שלוש ההחמצות והקרן של גלבאן, גרמו לי לפסול את האפשרות הראשונה ולהאמין שלמזל אמש, לא היה יד בדבר.

עושה עוול לאלטמן וראדי. פאולו סוזה (צילום: קובי אליהו)

מכבי ת"א הגיעה להרבה מצבים במשחק, הרבה בזכות החולשה של היריבה שלא הופיעה כלל למשחק, לפחות עד השער העצמי של מאנה. מבין כל ההחמצות שלוש צרמו לי כי עלה מהן ריח של זלזול. גם דאבור (כדור עומק נפלא של מיטרוביץ') וגם אייבינדר הגיעו למצבים נוחים מול השער אך לא הצליחו לייצר בעיטה ראויה. דאבור שנותר לא מכוסה, לא הצליח לפגוש כלל את הכדור המתוזמן ממיטרוביץ'. גם אייבינדר שקיבל כדור נוח מדאבור, פגש אמנם את הכדור אך לא הצליח לכוון כלל למסגרת. ההזדמנות השלישית היא של בן חיים, השחקן המאכזב של מכבי עד כה העונה כאשר לוקחים בחשבון את העלות שלו, שדהר לבד מול השוער ובמקום לסיים בשמאל, חיפש את הימין, התמהמה ונבלם. בכל שלושת המצבים, שחקנים ברמתם של השלושה היו צריכים להפיק הרבה יותר. כל ההחמצות הללו הם המשך ישיר מהמשחק מול ב"ש בשבוע שעבר, אותה רוטינה. מחצית ראשונה בה לא מפסיקים להחמיץ, טעויות בהגנה ובסיום המשחק השמטת נקודות.

      2. עוול כפול. ההתעקשות של סוזה על עומרי אלטמן בצד ימין לא ברורה, במיוחד כשבספסל יושב מהראן ראדי, האופציה הטובה ביותר לטעמי בעמדה זו. במערך של שלושה בלמים על פי סוזה, שני המגנים/קשרים בצדדים (אלטמן ומאנה במקרה של אמש) הם השחקנים החופשיים במגרש ובעלי תפקיד כפול – מגנים כשהקבוצה מתגוננת וקיצוניים כשהקבוצה מתקיפה. לראדי יש יתרון ברור על פני אלטמן הן במשחק ההגנה והן בהרמות מהצד, מה גם שאלטמן עד כה לא מציג יכולת גבוהה במיוחד. פאולו סוזה שוגה במקרה הזה ועושה עוול כפול, גם לאלטמן שמתופקד בעמדה "לא מחמיאה" לו וגם לראדי שדקות המשחק שלו נפגעו.

זלזול בבועטים או הכנה לקויה? חואן פבלו (צילום: ראובן שוורץ)


      3חואן פבלו. היכולת החלשה של השוער אמש היא המשך ישיר של התצוגה החלשה בב"ש ומול פרנקפורט, השער הראשון, מבעיטת הקרן של גלבאן, היה באשמתו הישירה. גלבאן מסתובב בליגה שלנו כבר מעל לשבע שנים כאשר הניסיונות שלו לכיבוש ישירות מהקרן ומבעיטות חופשיות, הם כבר בגדר סמל מסחרי. גם במקרה גלבאן וגם במקרה סיראג' נאסר בשבוע שעבר, לא נראה שהייתה הכנה ראויה (סקאוטינג) מצד חואן פבלו והצוות המקצועי. בשני המקרים, העמידה של השוער הייתה לקויה. כדי להוסיף חטא על פשע, בתוספת הזמן גלבאן שוב בעט מצב נייח לעבר השער ושוב חואן פבלו לא דאג לסגור את הפינה, אך למזלו הפעם, הכדור פגש את הקורה.

עם או בלי קשר לכושר של חואן פבלו, על הספסל יושב ברק לוי הצעיר שהוכיח בעונה שעברה שניתן לסמוך עליו. בעונה נטולת גביע הטוטו מספר ההזדמנויות של לוי לשחק הצטמצם משמעותית. משחק ליגה נוח כמו אתמול היה הזדמנות מצויינת לתת לו דקות משחק ובו זמנית, לאפס את חואן פבלו ולהראות לו שגם הוא חלק מאותה רוטציה.

מתי הוא יראה דקות? ברק לוי (צילום: דני מרון)