24 בנוב׳ 2013

קצרים: הפועל חיפה - מכבי ת"א

פרולוג

רבים הדגישו לפני המפגש מול הפועל חיפה את ההיעדרות של זהבי וחשיבותו לקבוצה, ובדיעבד הם צדקו. המשחק מול הפועל חיפה היה משחק הליגה הראשון שזהבי מחסיר העונה, ובמקרה או לא, היה זה המשחק החלש ביותר של מכבי העונה, חלש אף יותר מההפסד בב"ש. למרות היכולת החלשה למכבי ת"א הגיע לנצח, היא הראתה עליונות לאורך רוב שלבי המשחק אך למען האמת, התוצאה בסיום משקרת. עד הפנדל השערורייתי (הפרחים לאלי חכמון) מכבי לא הייתה במשחק. החיסרון של זהבי הורגש בעיקר במשחק האנמי וחסר הברק שהפגינה הקבוצה עד, כאמור, אותו פנדל מפוקפק.

פותר לסוזה את בעיית המגן השמאלי. עומרי בן הרוש (צילום: יוסי ציפקיס)
נקודות אור

גם במשחק החלש שלה העונה מכבי ת"א משיגה ניצחון חשוב. ניצחון שבא לאחר תקופה פחות טובה בה השיגו החניכים של סוזה רק נקודה משני משחקים. פרט לשלוש הנקדות, הניצחון מעביר את הלחץ אל שתי היריבות העיקריות של הצהובים בטווח הארוך -  הפועל ת"א ומכבי חיפה. הפער עומד כרגע על שמונה נקודות מהפועל ו 12 נקודות מחיפה, ערב המפגש בין שתיהן.

בדק בית

רבים בתקשורת הביאו תמיהה כיצד כל שבוע מוצא עצמו יואב זיו מחוץ לסגל של מכבי ת"א. זיו, למרות ששיחק הפעם בעמדה פחות מוכרת, לא השכיל לקחת את ההזדמנות שניתנה לו והראה שסוזה לא טעה כשהשאיר אותו פעם אחר פעם מחוץ לסגל. אם לא די בכך, לרוע מזלו של זיו, היכולת הטובה של עומרי בן הרוש ממול חיזקה עוד יותר את ההחלטה של סוזה.

שימו לב

מה עובר על איתן טיבי? הבלם המצויין נמצא בתקופה חלשה, אולי החלשה ביותר מאז שהגיע לקרית שלום. טיבי כבר "חתום"  על שלושה שערים לחובת הצהובים. שניים בהחלקות (סכנין וב"ש) ואתמול הרחקה לא טובה בשער של קוראץ'. לחולשה של טיבי יש השפעה ישירה גם על היכולת של כלל ההגנה. מתחילת חודש אוקטובר מכבי ת"א ספגה שישה שערים (ב"ש, פ"ת וחיפה) בשלושה משחקי ליגה, בעוד שביתר שבעת המחזורים הראשונים היא ספגה שער בודד (סכנין).

תקופה לא טובה שלו ושל כלל ההגנה. איתן טיבי (צילום: ניר קידר)
ציון לשבח

לעומרי בן הרוש  שהבקיע את השער המוקדם במחצית השנייה והחזיר את מכבי ת"א למשחק. פרט לשער הוא עשה מחצית ראשונה טובה מבחינה התקפית ושנייה מבחינה הגנתית. ככל שהזמן עובר נדמה שמכבי מצאה פיתרון לבעיית המגן השמאלי, וכרגע כל המאמצים מופנים לפתרון בצד הימני.

אפילוג

טל בן חיים הוא האשליה הגדולה במכבי ת"א. בהרבה משחקים כמו אתמול, נדמה שהוא השחקן הפעלתן ביותר במגרש אך בפועל, שבוחנים מהלך אחר מהלך, המציאות היא אחרת. על כל פעולה טובה שלו, בן חיים מבצע חמש פעולות לא טובות. בהן איבודי כדור, פריצות שלא מסתיימות במצבים לשער והחמצות רבות. מול הפועל חיפה בן חיים פגש מולו את לירן סרדל, מגן אלמוני שעלה מהנוער ופרט לשער, לא הצליח לנצל את חוסר הניסיון שלו. לטל בן חיים יש ברגליים כישרון ומהירות שאין לאף שחקן בארץ אך כרגע הוא מנצל בקושי שלושים אחוז מהיכולת שלו. על מנת להצדיק את הקרדיט שסוזה נותן לו, והסכומים שהוציאו עליו, בן חיים חייב לתרגם יותר את הכישרון למספרים.

עדיין תעלומה. טל בן חיים (צילום: דני מרון)