16 בנוב׳ 2013

שובר שוויון, ינואר 2014

ינואר 2013, ג'ורדי קרויף מנחית בקרית שלום את ערן זהבי וראדה פריצה באחד מהמהלכים שלטענת רבים הווה את הגורם המכריע באליפות אשתקד. האם עוז ראלי, השם החם בפנקס של קרויף, יהיה החיזוק של ינואר 2014? כל הסימנים מראים שכן. עוז ראלי הוא השחקן הכי קרוב כרגע למכבי ת"א, יותר מכך, הוא השחקן שמכבי הכי צריכה.

השחקן שמכבי מחפשת. עוז ראלי (צילום: ברני ארדוב)

שער הסולו הנהדר של עוז ראלי במחזור האחרון שוב העלה את סוגיית מעברו למכבי ת"א. למען האמת, השער שכבש ראלי, יפה ככל שיהיה, הוסיף לראלי נקודות זכות אצל קרויף אך לא חידש לו דבר. ראלי כבר היה רשום בפנקס של ההולנדי הרבה לפני השער הזה מול הפועל ת"א. ראלי כבר סומן באותו ניצחון מטורף של מכבי על בני יהודה בעונה שעברה, ניצחון שנקבע בזכות שער יפה אחר, זה של לוגסי.  

בני יהודה הייתה הקבוצה שהוציאה בעונה שעברה את מספר הנקודות הרב ביותר ממכבי ת"א. מאזנה של הקבוצה משכונה התקווה מול הצהובים עמד על שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד (כולל גביע הטוטו). סה"כ שמונה נקודות, כאשר אחד האחראים לכך הוא עוז ראלי ששותף בארבעה מתוך חמשת המפגשים.


כשבודקים את המאזן של עוז ראלי מול מכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי חיפה, שלושת הקבוצות שסיימו מעל בני יהודה בטבלה בעונה שעברה, מתברר שמול מכבי ת"א התרומה של ראלי הייתה הגבוהה ביותר. הוא בישל פעמיים וכבש פעם אחת כלומר היה אחראי לשלושה שערים נגד הצהובים. מול הפועל ת"א רשם ראלי בישול אחד ומול מכבי חיפה מאזנו נותר ריק. ההופעות הטובות נגד מכבי הביאו את ג'ורדי למסקנה - מי שעושה לך צרות, תוודא שיהיה בצד שלך. סטייל האחות מהכדורסל.

עוז ראלי מול דור מיכה בעונה שעברה (צילום:עוז מועלם)



  
עוז ראלי עשה ההתקדמות משמעותית בשנה וחצי האחרונות, זה התחיל בעונה טובה בבני יהודה עם סיום במקום הרביעי והמשיך בזימון לנבחרת הלאומית. מגמת השיפור בה נמצא ראלי באה לביטוי גם בשערים. העונה, בשמונה מחזורים, הספיק המגן לכבוש כבר שלושה שערים - אותה כמות שכבש במשך כל עונת 2012/13.


* 2013/14 ראלי שיחק בשמונה משחקים עד כה.


היכולות ההתקפיות של ראלי כמגן הם בדיוק מה שקרויף וסוזה מחפשים. כבר למדנו על חיבתו של סוזה למערך שלושת הבלמים, לפיו מקבלים שני המגנים משקל רב יותר בהתקפה. סוזה משווע למגן/קשר ימני שמכיר את העבודה בשני צדדי המגרש, עומרי אלטמן תופקד בצד זה אך כרגע זו ברירת מחדל. ראלי ששיחק גם כמגן ימני, גם כקשר ואפילו כמגן שמאלי הוא בדיוק אותו נשק שובר השוויון שסוזה צריך, כפי שזהבי ופריצה היו בשביל אוסקר.


 אז מה הסיכויים לראות בינואר את עוז ראלי במכבי? לטעמי גבוהים. בתחילת השנה, כשהעניינים היו כמעט סגורים, התפוצץ המו"מ בעקבות מחלוקות על הסכומים אותם דרש דמאיו. הסכומים נעו סביב ה-2 מ' ש"ח יחד עם השאלת מספר שחקנים כאשר במכבי היו מוכנים לשלם רק 1.6 מ'. למרות המו"מ שלא צלח, לשני המועדונים יש היסטוריה רוויה בעברות שחקנים. רק בשנים האחרונות עברו לא פחות משישה שחקנים ביניהם אלירן עטר, חסן אבו זיאד, רפי דהאן, יגיל ביטון, רוסלן ברסקי ותמיר כחלון.

ראלי עם ראדי וייני בנבחרת. סיכויים טובים שישתפו פעולה גם במכבי (צילום:חגי ניזרי)

היחסים הטובים בין שני המועדונים, ההבנה בחשיבות של ראלי העונה למכבי וההצלחה בזירה האירופית אמורים ליצור קרקע פוריה למעבר של ראלי לשורות הצהובים כבר בינואר 2014.

השער האחרון של ראלי מול הפועל ת"א: