7 באוק׳ 2013

על בונקר שכונתי


1.      על אף שהוא שנוא בקרב אוהדי הכדורגל, המשחק הסגור או ה"בונקר" הוא חלק לגיטימי ממשחק הכדורגל וזה תקף גם על אמש, במידה מסוימת. נכון שבסופו של דבר התוצאה באצטדיון הי"א באשדוד נותרה מאופסת כפי שהייתה בפתיחת המשחק אך אם ישאלו את אוהדי שתי הקבוצות, הם היו מעדיפים לראות משחק אחר. אוהדי מכבי ת"א שבאו בהמוניהם (מוריד את הכובע) התאכזבו כמובן מאבדן שלוש הנקודות אך גם לאוהדים המקומיים, שרק לפני שני מחזורים ראו את קבוצתם מנצחת את מכבי חיפה, הגיע יותר. 


קלינגר בעוד מחאה על רקע המשחק (צילום: יניב גונן)

2.      רק לפני פחות מחודש הגיעה אפואל ניקוסיה למשחק בבלומפילד במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. הקפריסאים באו להסתגר מהדקה הראשונה והשיגו תוצאה זהה לזו של אשדוד אך ההרגשה הייתה שונה. ניקוסיה ביצעה בונקר על הדשא, בונקר ספורטיבי ומקובל לעומת מ.ס אשדוד שביצעה בונקר שכונתי, כזה שכולל את כל התרגילים המלוכלכים בספר. על הבונקר במגרש ניצח ניר קלינגר עם התנהגות ליצנית/מגוחכת על הקווים. בכל פעם שהשופט משיח שרק נגד אשדוד, המצלמה התמקדה בצדק בקלינגר שמצידו לא אכזב והעניק תצוגה "מרשימה" של צעקות, הנפות ידיים והתפרעויות לאורך הקו.


3.      אפשר להבין את המשחק ההגנתי והסגור של אשדוד. אשדוד מבחינתה ניסתה לנצל את החוזקות שלה  - כדורים ארוכים לירו בלו ומצבים נייחים אך התעקשה לוותר על המשחק המלוכלך והתנהגות שכונתית. התנהגות שכללה התנפלות המונית של שחקני אשדוד על משיח כאשר שרק נגדם, נפילות מוגזמות של צמד הבלמים יא יא פטי וישראל ראש בכל מאבק עם חלוצי מכבי, התחזות ברחבה (קינדה), ביצוע בעיטות חמש אטיות במיוחד על ידי ורטה וזה לא נגמר בזה. אשדוד אמנם חילצה תיקו מול הקבוצה החזקה בליגה אך השאירה במשחק טעם רע.


שחקני אשדוד מתנפלים על השופט משיח (צילום: יניב גונן)


4.      המשחק אמש באשדוד לא תרם מהומה לכדורגל הישראלי, להפך, הוא רק הבליט את המחלות שלו. מ.ס אשדוד בניצחונה על מכבי חיפה כבר הוכיחה שהיא יכולה לשחק כדורגל טוב יותר, מכבי ת"א? רק התעכבה מעט בנמל אשדוד לפני עוד קרוז לאירופה.