21 באוק׳ 2013

קצרים: מכבי ת"א - הפועל רמה"ש

פרולוג

5.20 היה היחס בווינר שניתן  לשער או פחות במפגש בין מכבי ת"א להפועל רמה"ש. זו בדיוק היתה גם התחושה שלי לפני המשחק, אחד אפס קטן ומעצבן כמו בעונה שעברה בבלומפילד. תחושותי הפסימיות התבססו על העובדות שמדובר באיצטדיון אנטי כדורגל כמו ר"ג ושמכבי ת"א העונה היא לא קבוצה דורסת, הרבה "בזכות" פאולו סוזה שברוב המקרים מעדיף לשמור על התוצאה מאשר להבקיע את השני והשלישי. מה שלבסוף ערער את ביטחוני וגרם לי להשאיר את היד בכיס היו הידיעות על ההרכב החסר שמעלה רמה"ש. שמות אלמוניים כמו סאן מנחם, מאיר גבאי או בן רייכרט בנוסף לעובדה שר"ג הוא איצטדיון שקשה להסתגר בו הפיחו בי אופטימיות לחזור בי ולחשוב שהיחס הנכון הוא של שערים 2-3 ומעלה.

עשה בשתי דקות מה שאייבינדר לא הצליח במחצית שלמה. ערן זהבי (צילום: ברני ארדוב)

לשיפור

אפקט ההרתעה שבנתה מכבי ת"א פועל לרעתה במקרים שקבוצה היריבה מוגדרת קבוצה קטנה. עד כה שיחקה מכבי ת"א שישה משחקי ליגה, שלושה מול קבוצות שנחשבות קבוצות צמרת או קבוצות בכירות - חיפה, ק"ש ובני יהודה. מולן כבשה מכבי ת"א שבעה שערים. מול שלושת הקבוצות הקטנות יותר - אשדוד, עכו ורמה"ש נכבשו רק שלושה שערים, נתון שמעיד על הקושי של מכבי עד כה העונה לכבוש מול קבוצות שבאות להסתגר ולעביר את הזמן.

לשימור

מאזן שערי החובה המדהים עד כה העונה בליגה שעומד על 540 דקות ללא ספיגה, בזאת מכבי ת"א הפכה לקבוצה היחידה באירופה שלא ספגה אף שער ליגה. אגב, בתקופה המקבילה אשתקד המאזן עמד על שישה שערי חובה.

חצי הכוס הריקה

כבר עכשיו די ברור שדן אייבינדר, במילים עדינות, הוא בחירה פחות מוצלחת של קרויף העונה. מול רמה"ש ולמעשה בכל הזדמנות שניתנה לו העונה, אייבנידר לא הרשים ולא הצדיק את הקרדיט שניתן לו. אמש הוא הציג משחק איטי, מסורבל וחסר תרומה ממשית להתקפה. הוא פתח על המשבצת של ערן זהבי , כקשר התקפי באמצע אך במהלך אחד בפתיחת המחצית השנייה (שאפו לסוזה) זהבי עשה מה שאייבינדר לא הצליח במהלך מחצית שלמה ויותר. לא ברורה לי עדיין הסוגייה בין מושיקו לוגסי לקבוצה אך התרומה שיכול לוגסי להביא, הן התקפית והן הגנתית, עולה על זו של אייבינדר. לו רק החיבורים בבלומפילד היו יכולים לדבר...

הצדיק את הקרדיט. מרגוליס (צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)

חצי הכוס המלאה

המשחק הראשון שגאל מרגוליס פותח בהרכב והוא בהחלט הצדיק את הקרדיט. למעשה, יחד עם ראדי, מרגוליס היה החלק הפעיל ביותר בהתקפת הצהובים ורק חוסר ריכוז של פריצה ובן חיים מנעו ממנו לרשום בישול או שניים.

אפילוג

היה קצת מגוחך לראות את שוערה של רמה"ש איתמר ניצן, פעם פוטנציאל גדול במכבי הרצליה ואתמול שוער שמנסה לגנוב את ההצגה עם בזבוזי זמן. אמש היתה תחושה ש- 70 דקות שיחקו כדורגל ו- 30 דקות הכדור היה בידיים שלו. כל כדור שנבעט לשער זכה לחיבוק כאילו היה מדובר בבעיטה חופשית של רונאלדו או מסי.

גנב את ההצגה. איתמר ניצן בעוד "חיבוק" כדור (צילום: ברני ארדוב)