31 באוג׳ 2013

מכבי תל אביב ב'



 
גיא כהן עם המדים והספונסר: "מפגש השרון ג'מיל" (צילום: לירן דורף)
אם הייתם אומרים לגיא כהן, יוסי גינזבורג, נדב קרופיק ודניאל שוורצבוים, שחקני קבוצת הנוער של מכבי ת"א בשנתיים האחרונות, שהם הולכים ללבוש העונה אדום ולשחק בשביל הפועל הם לבטח היו מגחכים. העונה ארבעתם הולכים לשתף פעולה בקבוצה שהכי קרובה להיות קבוצת הבת של מכבי ת"א – הפועל הרצליה מליגה א'.


מי את הפועל הרצליה ? 


הפועל הרצליה היא הקבוצה הפחות מוכרת של העיר הרצליה. הקבוצה נוהגת לבלות בשנים האחרונות בליגות הנמוכות למרות שרשמה לפני שנתיים עונה בליגה הלאומית. מי שאימן אותה כשהייתה בליגה הלאומית היה בני טבק, מנהלה הנוכחי של מכבי ת"א. הקבוצה הסימפטית מהשרון מנוהלת על ידי ג'מיל, דמות מוכרת בנוף ההרצלייני, הרבה בזכות השווארמה הוותיקה שלו "מפגש השרון" בעיר. אגב, אחד האוהדים המזוהים עם הקבוצה הוא השדרן מאיר איינשטיין. 

רומן בהמשכים

הרומן בין מכבי ת"א להפועל הרצליה החל עוד בעונה שעברה כשמכבי השאילה להרצליה שלושה משחקניה הצעירים. הקשר עומרי שקל (העונה מושאל לראשון לציון) ושני השוערים יוסי גינזבורג וספיר צלביאנסקי. היחיד שהמשיך מהשלושה הוא השוער יוסי גינזבורג שבעונה שעברה לא זכה להרבה הזדמנויות אך העונה מיועד להיות שוערה הראשון של הרצליה. אל גינזבורג מצטרפים העונה הקשרים גיא כהן, נדב קרופיק ודניאל שוורצבוים הצעיר. גיא כהן נחשב לכישרון מבין הארבעה, בעונה שעברה הוא היה מכובשיה המצטיינים של קבוצת הנוער עם 12 שערי ליגה והעונה הוא אמור לתת את הטון בהתקפת הרצליה. עד כה הוא הפגין יכולת גבוהה במשחקי ההכנה של הרצליה והיה המוציא לפועל המרכזי שלה. מי שמחליף העונה את גיא כהן בקבוצת הנוער הוא לא אחר מאשר אחיו הצעיר, יונתן כהן (שנתון 96), שמשחק גם הוא בהתקפה.

גיא כהן במדי קבוצת הנוער של מכבי ת"א (צילום: האתר הרישמי של מכבי ת"א)

השוער יוסי גינזבורג (באדיבות אתר דאבל פס)


הכי קרוב לקבוצת בת
 
מנהלה המקצועי של מכבי ת"א ג'ורדי קרויף הדגיש לא פעם את הצורך בקבוצת בת או הצורך בליגת מילואים. להחזקת קבוצת בת יש יתרונות רבים כמו המשכיות ואופק לשחקנים שסיימו את גיל הנוער, מעקב צמוד ומרוכז אחרי השחקנים הללו תחת צוות מקצועי של המועדון ועוד. ליגת מילואים כנראה לא תהיה בזמן הקרוב בארץ למרות שנעשה ניסיון כזה בראשית העשור הקודם ובקשר לקבוצת בת הדבר הוא מורכב, מה גם שמודל כזה איננו קיים בארץ. אף על פי כן, שיתוף הפעולה שנרקם בשנתיים האחרונות בין מכבי ת"א להפועל הרצליה נראה כדבר הכי קרוב לכך.