25 באוג׳ 2013

קצרים: הפועל עכו - מכבי תל אביב

פרולוג –

בכורה מאכזבת. מאנה (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
מהמשחקים החלשים ביותר של הקבוצה, פרט לרבע השעה הראשונה שהזכירה את האלופה של שנה שעברה המשחק היה חלש מאוד. תירוצים כמו ירידת מתח אחרי כיבוש שני השערים לא תופסים כאן, מכבי לאחר ארבעה משחקים רשמיים באירופה הייתה חייבת להראות הרבה יותר טוב, במיוחד מול יריבה שהתקשתה להציב 18 שחקני סגל למשחק. שני דברים בלטו מאוד במשחק, העובדה שמכבי עדיין לא מצא מגן שמאלי טוב יותר מיואב זיו והיתרון בכושר הגופני שהיה מכריע בעונה שעברה וכלל לא הורגש במחצית השנייה ובדקות הסיום. שחקני האלופה איבדו הרבה כדורים, הרבה מסירות לא מדויקות והעדר משחק לחץ העידו על עייפות מסוימת. מכבי צריכה להיות מעודדת מהעובדה שבמשחק חלש שלה היא מנצחת בקלות ללא כל סיכון ממשי על שערה, גם אם מדובר בהפועל עכו הצנועה.



חצי הכוס המלאה

אפקט ההתראה של מכבי ת"א לא נשחק, שבע דקות ראשונות של לחץ מצד מכבי ופיק ברכיים מצד עכו הפכו את יתר דקות המשחק לגארבג' טיים.

חצי הכוס הריקה

בכורה מאכזבת למאנה. השאלה האם מכבי ת"א התחזקה מהעונה שעברה הייתה תלויה הרבה בשדרוג החלק הבעייתי של עונה שעברה – צמד המגנים. בעמדת המגן הימני לא חל שינוי, לא הובא חיזוק בעמדה זו ומשירן ייני יודעים מה נקבל. הרבה תקוות תלו בהגעתו של מאנה, מגן שהיה שחקן הרכב לגיטימי בליגה הספרדית ואמור היה להיות השדרוג שמכבי חיפשה בצד שמאל. אם נשפוט על פי 90 דקות הבכורה של מאנה הרי שמדובר בנפילה כואבת של קרויף, לדעתי הראשונה שלו בגזרת הזרים. המגן לוקה מאוד במשחק ההגנה (עקב אכילס של זיו גם כן), מוגבל מאוד ברגל ימין (היתרון הגדול של זיו על פניו) וחסר מהירות ופיזיות. כל המגבלות הללו לא ניתנות לשינוי, הן עובדה לכן קשה לראות איך מאנה ישתפר בהמשך על אף הניצוצות שהראה בהתקפה. לרגעים נדמה היה שהאכזבה על פניו של יואב זיו, שישב ביציע, התחלפה בחיוך של סיפוק.

לשימור

גל אלברמן ממשיך את פתיחת העונה הנהדרת שלו. אמש מול עכו הוא היה נראה כשחקן הרענן ביותר לאורך כל 90 הדקות והמשיך, בניגוד לשאר חבריו, את הכושר הגופני של העונה שעברה. גם העונה נראה ששלישיית הקישור אלברמן – ראדי – זהבי היא הדומיננטית והאיכותית ביותר בליגה והיא זו שתיצור את היתרון של מכבי על פני יריבותיה.


נראה רענן. גל אלברמן (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)


לשיפור

סוזה המשיך גם אתמול בחילופים קצת תמוהים. החילוף של מיטרוביץ' במקום ראדי הפך את מכבי להיות יותר אנמית והגנתית, בן חיים (חלש מאוד) היה צריך להיות החילוף הראשון ולצאת מוקדם יותר, אולי כבר במחצית. 

שימו לב –

הנטייה של פאולו סוזה לשמור על תוצאה על פני הניסיון להגדיל אותה. בשני מקרים, בניצחון אמש 0:2 על הפועל עכו ובניצחון הביתי מול גיורי 1:2 מכבי הייתה במצב שהיא מובילה בשני שערים ויכלה להגדיל את התוצאה. בשני המשחקים סוזה בחר לערוך חילופים הגנתיים יותר על מנת לשמור על התוצאה ולא לנסות להגדילה. במשחק מול עכו סוזה הוציא את ראדי בדקה ה-60 והכניס את מיטרוביץ' ההגנתי יותר. מול גיורי הוא הוציא את ברק יצחקי, טל בן חיים ועומרי אלטמן ההתקפיים והכניס את דור מיכה, לוגסי ומאנה. גם התוצאה, בשני המקרים, לא גדלה.

אפילוג –

מכבי עברה בלי קושי מיוחד את המשוכה הראשונה בדרך להגנה על התואר. כבר במחזור הקרוב מחכה בני יהודה, הכבשה השחורה של מכבי בשנים האחרונות. היכולת שהספיקה לניצחון מול עכו לא בהכרח תספיק מול החבורה העיקשת של קשטן. עוד מילה בהקשר לעונה האירופית, קרויף יצטרך לפעול במהירות על מנת לחזק את עמדת המגנים (בעיקר שמאל) או לחלופין, סוזה צריך להתחיל לנסות את עומרי בן הרוש בעמדה זו. כל סקאוט של יריבה אירופית שיצפה במכבי יסמן אותה כנקודת התורפה הראשונה של הקבוצה.