15 באוג׳ 2013

זהירות, נפילה

ניקולה מיטרוביץ', ההחתמה האחרונה של מכבי ת"א, מעמיד במבחן את ההצלחה היחסית של קרויף עם הרכש עד כה. האם הקשר הסרבי יהיה הברקה כמו פריצה, ראדי וטיבי או שילך בדרכם של רוברט ארנשאו וגונזאלו גארסיה שלא הרשימו. כל הסימנים מראים שמיטרוביץ' , שהגיע בהמלצתו של סוזה, עלול להיות הנפילה הראשונה של קרויף בעונת 2013-14.

ללא רזומה מרשים. מיטרוביץ' במדי אויפשט ההונגרית (צילום: Pilise Gabor)

רכש אלמוני

מבין הזרים שהגיעו החל מהגעתו של קרויף, מיטרוביץ' מחזיק בתואר המפוקפק של "הזר האלמוני ביותר".  כל השחקנים הזרים שהביא קרויף העונה ובעונה שעברה הם בעלי ניסיון בליגה בכירה ושיחקו ברמות הגבוהות ביותר. אם נבחן את הרזומה של השחקנים הזרים שהגיעו למכבי נבין עד כמה הרזומה של מיטרוביץ' חיוור לעומתם.

הספרדים -  קרלוס גרסיה שיחק שנים רבות באלמריה מהליגה הספרדית ונמנה בעבר בסגל הנבחרות הצעירות של ספרד, חואן פבלו שוער עם נסיון רב בליגה הספרדית, מאנה שיחק בחטאפה וגונזלו גרסיה שיחק בהולנד ולפני שנתיים נמנה בין הזרים הטובים ביותר בקפריסין.

שאר הזרים - על אניימה אין מה להרחיב, באמתחתו של ראדה פריצה יש שלוש אליפויות בשלוש מדינות בסקנדינביה והוא בעל עבר גם בבונדסליגה ובליגה האנגלית. גם הרכש שפחות הצליח כמו סטיב גורי ורוברט ארנשאו היו עם עבר בבונדסליגה , הליגה האנגלית השנייה ונבחרות חוף השנהב ווילס.

בניגוד אליהם מיטרוביץ' גדל בקבוצת  נפרדק קרושבץשבסרביה משם נרכש ע"י פרטיזן בלגרד ובהמשך שיחק בקבוצות מהליגה ההונגרית כאשר האחרונה מביניהם היא וידאוטון שאותה אימן פאולו סוזה. גם הליגה הסרבית וגם הליגה הונגרית נחשבות ליגות חלשות מליגת העל שלנו, כפי שנוכחנו לדעת במפגש הכפול בין מכבי ת"א לגיורי ההונגרית.

שחקן של מאמן

מיטרוביץ' הוא למעשה בחירה של המאמן פאולו סוזה שאימן אותו בשנתיים האחרונות בוידאוטון. במקרה שהסרבי לא יספק את הסחורה קרויף עלול שלא לתת למיטרוביץ' אותו גיבוי שהוא נותן לשחקנים שהוא הביא. במקרה כזה יכולים להיווצר מאבקי הכוחות בין קרויף שאחראי על הרכש, לבין סוזה שהמליץ על הסרבי. הסיטואציה הזו מאוד מזכירה את מה שקרה בעונה שעברה בין קרויף לאוסקר בנושא גונאלו גארסיה. אז, המצב היה הפוך מכיוון שגרסיה היה שחקן שהביא קרויף, עוד לפני שאוסקר מונה להיות מאמן.


 ימשיך לתת לו גיבוי גם שיאכזב? קרויף מציג את מיטרוביץ' (צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)

חיזוק לא במקום

החתמת מיטרוביץ' היא אולי החתיכה האחרונה בפזל שבנו קרויף וסוזה, אך לא בטוח שהחתיכה הנכונה. מיטרוביץ' הוא קשר אחורי "גרזן", שהובא כדי להיות מחליפו של אלברמן. במכבי ישנם לפחות עוד שני שחקנים שיכולים למלא את התפקיד הזה והם חסן אבו זייד (למרות שצפוי להיות מושאל), מושיקו לוגסי ושירן ייני. הגעתו של מיטרוביץ' יוצרת עומס בקישור בזמן שהעמדות שזקוקות לשידרוג הן עמדות המגנים. יתר על כן, קשה לי להאמין שמיטרוביץ' הוא שחקן עדיף על שירן ייני בעמדת הקשר האחורי, שהיא כידוע העמדה הטבעית של ייני והוא משחק בה גם בנבחרת.


הסימנים, כאמור, מראים על כך שמיטרוביץ' הוא רכש בינוני שמתאים יותר לקבוצת תחתית ולא בעמדה שמכבי דווקא מחפשת. אמנם דברים אלו נכתבים בטרם ערך משחק רשמי אחד אך נדמה ששלט האזהרה כבר נדלק.